معصومه ابتکار رییس سازمان محیط‌زیست ، موضوع امواج را یکی از دغدغه‌های مهم محیط‌زیست عنوان و تاکید کرد: تولید‌کنندگان امواج و آنتن‌ها با هر کاربری‌ای که هستند، باید در قالب ضوابط حرکت کنند.

ارسال «پارازیت»‌ها باید در چارچوب ضوابط باشد
سلامت نیوز : رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست روز گذشته در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران از ادامه‌پیداکردن سفرهای استانی محیط‌زیستی و همچنین تلاش برای تامین اعتبارات لازم برای پرداخت دیه محیط‌بانان محکوم به اعدامی که در زندان هستند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ معصومه ابتکار همچنین مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در دولت تدبیر و امید را اعلام کرد. او با اشاره به انتشار فراخوان همکاری فعالان مدنی و علاقه‌مندان طبیعت در سایت اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان از گزارش فعالان مدنی برای معرفی مشکلات محیط‌زیست در تهیه گزارش صدروزه وضعیت محیط‌زیست کشور استفاده می‌کند.

معصومه ابتکار با اعلام اینکه محیط‌زیست بر اساس مصوبه کمیسیون لوایح دولت از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی حقوقی معاف شد، ‌گفت: در موارد زیادی ناچار می‌شویم نسبت به کسانی که محیط‌زیست را تخریب و تصرف می‌کنند یا به هر نحوی به حیات وحش آسیب می‌رسانند ناچار به طرح دعاوی با هزینه بالا بودیم که با دفاع در کمیسیون لوایح، محیط‌زیست از پرداخت هزینه دادرسی معاف شد. به گفته وی، این اقدام مهمی برای ارتقای وضعیت محیط‌زیست کشور برای تسهیل دعاوی محیط‌زیست است.

ابتکار همچنین با اشاره به اینکه روز دوشنبه (امروز) برای رسیدگی به وضعیت محیط‌زیست استان اصفهان به این استان سفر می‌کند، گفت: دیدار با مسوولان استان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، شرکت در نشست حفاظت کیفی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی و کارگروه استانی کاهش آلودگی هوای استان و جلسه با فعالان و نهاد‌های مدنی و رسانه‌ها از جمله برنامه‌های کاری این سفر است. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه سفر‌های استانی برای پیگیری مشکلات زیست‌محیطی ادامه پیدا می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین مقدمات سفر‌های استانی، حضور استانداران است که خیلی از استانداران در حال تغییر و تحول هستند و فراهم‌کردن مقدماتی که حضور در استان مفید باشد و جنبه تشریفاتی نداشته باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین مسایل در کاهش آلودگی کلانشهر‌ها را ارتقای استاندارد‌های سوخت عنوان کرد و گفت: رویکرد وزارت نفت بسیار مثبت است و وزیر نفت شخصا پیگیر ارتقای استاندارد سوخت است و سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه‌های جدی برای ارتقای استاندارد سوخت و استاندارد خودرو‌های داخلی دارد.رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه با اشاره به مکاتبات انجام‌شده برای افزایش و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این سازمان، گفت: برخی از اعتبارات برای طرح‌های سازمان گرفته شد که تاکنون میزان تخصیص کم بوده است و امیدواریم به‌تدریج این اعتبارات افزایش یابد.

وی از پیگیری اعتبارات برای دیه محیط‌بانان خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت‌های دولت بتوانیم مشکلات محیط‌بانان را به‌طور عاجل حل کنیم. معصومه ابتکار از انجام اقدامات مقدماتی برای راه‌اندازی صندوق ملی محیط‌زیست خبر داد و گفت: به‌زودی هیات‌مدیره این صندوق معرفی و منابع خوبی برای آن جمع‌آوری می‌شود که منبع خوبی برای پروژه‌های ملی و بین‌المللی است.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، پیگیری مشکلات محیط‌زیست کشور، بر اساس میزان تاثیر بر سلامت افراد و آسیب‌های وارده به طبیعت اولویت‌بندی می‌شود، وی همچنین اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ و پدیده ریزگرد که منشأ آن خشک‌شدن تالاب‌ها و فقدان مدیریت جامع در سرزمین است، در اولویت مهم کاری سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

معصومه ابتکار موضوع امواج را یکی از دغدغه‌های مهم محیط‌زیست عنوان و تاکید کرد: تولید‌کنندگان امواج و آنتن‌ها با هر کاربری‌ای که هستند، باید در قالب ضوابط حرکت کنند. وی با اعلام اینکه فعالیت هر دستگاهی که فرستنده امواج است و ضوابط را رعایت می‌کنند، اشکالی ندارد، اظهار کرد: موج از هر جنسی از جمله آنتن تلفن‌همراه، پارازیت ماهواره‌ها، ‌بانک‌ها و بیسیم سیستم‌های بانکی باشد، باید در چارچوب و ضوابط دقیق باشد. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، هر دکل و آنتنی که در شهر احداث می‌شود باید از شهرداری مجوز اخذ کند. معصومه ابتکار با اشاره به اینکه در نظر داریم تعداد دکل‌ها در سطح شهر کم و موضوع دکل‌های مشترک دنبال شود، ‌گفت: دکل‌هایی که قبلا نصب شده است، بر اساس ضوابط امواج بررسی می‌شوند.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه کارگروه نجات دریاچه ارومیه در حال فعالیت و مسوولیت آن برعهده وزیر نیرو است، گفت: نقش سازمان حفاظت محیط‌زیست در این کارگروه بر جای خود باقی است و بسیاری از راهکار‌ها توسط محیط‌زیست قابل اجرا و پیگیری خواهد بود. وی از تصویب 18 برنامه با اولویت در کارگروه نجات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در فازی است که باید عملیاتی شود و برای برخی از آنها اعتباراتی پیش‌بینی شده است. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه مسوولیت دارند باید برای عملیاتی‌شدن این برنامه‌ها همکاری کنند. معصومه ابتکار از تشکیل کارگروهی با حضور مشاوران حقوقی در معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد و گفت: تمام مصوبات مربوط به واگذاری مناطق حفاظت‌شده، مصوبات سفرهای استانی و اتفاقاتی که در مناطق تحت مدیریت سازمان افتاده، در این کارگروه بازنگری می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست پروژه مبادله ببر سیبری و پلنگ را اقدام تشریفاتی خواند و گفت: در رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست مسایل مهم‌تری وجود دارد که تلاش می‌کنیم گونه‌های در معرض تهدید و انقراض را احیا و زیستگاه‌های این‌گونه‌ها حفظ شود. همچنین در این نشست معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژه مبادله ببر سیبری و پلنگ به‌نفع سازمان حفاظت محیط‌زیست نبوده است.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه منشأ همه ریزگرد‌ها بیرونی نیست، گفت: معادن شن و ماسه یکی از منابع تولید ریزگرد‌هاست و مدیریت معادن در حین فعالیت به گونه‌ای است که آسیب جدی به عرصه سرزمین وارد می‌کند و از لحاظ منظر شهری تخریب می‌شود. وی با اشاره به اینکه در دنیا برای مناظر قیمت تعیین می‌شود، گفت: حق نداریم مناظر زیبای شهر‌ها را به دلیل فعالیت اقتصادی معادن از بین ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha