سلامت نیوز : یک متخصص اخلاق پزشکی به راه اندازی سایت جدیدی به اسم نی نی فیس در ایران اشاره کرد و گفت: رعایت ملاحظات اخلاقی در این سایت که در حال ارایه خدماتی همچون بازیهای رایانه‌ای و نرم افزارهای آموزشی هستند، به ویژه برای کودکان زیر سن قانونی باید به عنوان یک اصل مهم باشد.

دکتر حسام‌الدین ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، به رابطه میان رسانه‌های مجازی و کودک آزاری اشاره و تصریح کرد: احراز سن قانونی یکی از مهمترین ملاحظات رسانه‌های مجازی است. برخی کشورها با طراحی پروتکل و مدل‌هایی ورود کودکان به فضاهایی که همراه با فعالیت اجتماعی هستند را مورد حمایت خود قرار می‌دهند، تا استفاده از این محیط‌ها موجب سواستفاده از آنان نشود.

این دانش آموخته اخلاق پزشکی به تشریح طرحی مبنی بر ورود کودکان به فضاهای مجازی و عدم سواستفاده از آنان پرداخت و اظهار کرد: برخی از شبکه‌های اجتماعی که در حال خدمات رسانی آنلاین همچون چت روم به کودکان هستند، باید این امکان را داشته باشند که در صورت پایین بودن سن کودک به او هر خدماتی ارایه ندهند، به دلیل اینکه امکان ورود افراد سودجو به این فضاها و سواستفاده‌های جنسی از کودکان بسیار زیاد است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌هایی، به کودکان توصیه می‌شود که اطلاعات شخصی خود را در فضاهای مجازی مخفی نگهدارند، چون هر لحظه احتمال سواستفاده از آنان وجود دارد، بنابراین خانواده‌ها باید در این محیطها کودکان خود را همراهی کنند.

ریاحی به راه‌اندازی سایت جدیدی به اسم نی نی فیس در ایران اشاره کرد و گفت: رعایت ملاحظات اخلاقی در این سایت که در حال ارایه خدماتی همچون بازی‌های رایانه‌ای و نرم افزارهای آموزشی هستند، به خصوص برای کودکان زیر سن قانونی باید به عنوان یک اصل مهم باشد.

وی در خصوص آموزش کودکان به منظور استفاده صحیح از فضاهای مجازی، اظهار کرد: آموزش‌های لازم جهت استفاده کودکان از فضاهای مجازی که به صورت مقطعی انجام می‌شود باید به صورت گسترده پیگیری شود و نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش، نیروی انظامی باید با شبکه رسانه‌های ملی مرتبط شوند تا آموزش‌های لازم از این طریق به کودکان ارایه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha