سلامت نیوز : وزیر بهداشت و رئیس انجمن علمی چشم پزشکی ایران از بکارگیری روش جدید اصلاح پیرچشمی در مراکز درمانی چشم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر سید حسن هاشمی به بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران که از تاریخ 6 تا 9 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: ارائه تکنیک‌های نوین درمان بیماری‌های چشمی در دستورکار این کنگره قرار دارد.

وی در ادامه به روش جدید درمان پیرچشمی به کمک Inley های داخل قرنیه ای اشاره کرد و گفت: در این روش، وسیله‌ای داخل ضخامت قرنیه قرار گرفته و به اصلاح پیرچشمی کمک می‌کند.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره توضیح داد: طی حداقل 20 سال گذشته روش‌های مختلفی برای درمان پیرچشمی وارد حرفه چشم‌پزشکی شده‌اند که می‌توان گفت تقریبا از تمامی این تکنیک‌ها در ایران استفاده کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به استفاده از لنزهای داخل چشمی، انواع لیزرها، انرژی رادیوفرکوانسی یا آر.اف اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه البته هیچ کدام از این روش‌ها، به لحاظ نتیجه‌ای که به دست می‌دهند، روش‌های پایداری نیستند عنوان کرد: بارها پیش می‌آمد که چشمان بیمار را عمل می‌کردیم اما پیرچشمی بعد از مدتی باز می‌گشت و یا فرد دچار آستیگماتیسم می‌شد.

وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر که اخیرا وسیله‌ای تحت عنوان kamra  برای درمان پیرچشمی وارد کشور شده است، گفت: این وسیله دارای ضخامت پنج میکرون بوده و تقریبا حدود 20 تا 50 برابر نازکتر از ضخامت موی سر است.

وی ادامه داد: حدود 8400 سوراخ روی این وسیله وجود دارد و همانند مردمک چشم عمل می‌کند و چشم‌پزشک آن را با کمک لیزر بر روی قرنیه کار می‌گذارد.

هاشمی با اشاره به اینکه استفاده از این روش جدید برای افراد در سنین 40 تا 65 سال امکان‌پذیر است عنوان کرد: اگر اشخاصی که پیرچشم هستند، از سوراخ کلید یا یک منفذ ریز به بیرون نگاه کنند، دید نزدیکشان بهبود می‌یابد. تکنیک جدید نیز با همین مکانیزم کار می‌کند. به این معنا که مردمک تنگی ایجاد می‌کند تا از طریق آن فضا بتوان دید را بهبود بخشید.

رئیس انجمن علمی چشم پزشکی ایران با بیان اینکه این تکنیک حدود یک سال است که در مراکز درمانی چشم پزشکی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: سابقه استفاده سال نمی‌رسد و حدود دوسال است که توانسته است مجوز سازمان غذا و داروی اروپا را کسب کند.

بر اساس این گزارش، بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از تاریخ ششم تا نهم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود و موضوعات عمومی و مبتلا به چشم پزشکی عمومی را دربر می‌گیرد. علاوه بر این کنگره پیش رو معرفی دستاوردهای تازه چشم پزشکی را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین در روز پیش کنگره (ششم آبان ماه) پنج گروه فوق تخصصی شبکیه، قرنیه، استرابیسم، آکولاپلاستیک و گلوکوم به ارائه برنامه‌های علمی تخصصی خود خواهند پرداخت. 

 بیست و سومین کنگره چشم پزشکی۶ تا ۹ آبان درسالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha