چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰

افسردگی بویژه علائم جسمی آن مانند خستگی و از دست دادن اشتها می تواند در سخت شدن عروق ، که نشانه اولیه بیماری قلبی عروقی است ، موثر باشد.

افسردگی و بیماری های قلبی
به گزارش سلامت نیوز،تحقیقات قبلی نشان داده اند احساسات منفی مانند اضطراب و خشم می توانند باعث افزایش خطر بیماری قلبی شوند.
اما به گزارش هلث دی در مطالعه جدید افسردگی و علائم فیزیکی آن محور هیجانی نشانه های اولیه بیماری قلبی معرفی شده است.
در سایر تحقیقات ، اضطراب ، افسردگی و خشم و نفرت هر یک جداگانه با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی در آینده مرتبط شناخته شده اند. اما مشکل آن مطالعات این است که به بررسی این احساسات منفی با یکدیگر نپرداخته اند. و از آنجا که علائم آنها می تواند همپوشانی داشته باشد گفتن اینکه کدام یک از این احساسات نقش بیشتری در ایجاد بیماری قلبی دارند دشوار است.
دراین بررسی محققان دریافتند علائم افسردگی خفیف تا متوسط با افزایش روند آترواسکلروزیس ارتباط دارد.
در مقایسه با آن علائم اضطراب ، نفرت و خشم با تغییرات ضخامت دیواره عروق ارتباططی نداشت.
ارزیابی های بیشتر نشان داد فقط علائم فیزیکی افسردگی پیشرفت آـرواسکلروز را پیش بینی می کنند. و به نظر می رسد علائم افسردگی پیش از وقوع آترواسکلروزیس وجود دارند.
تشخیص هیجانات و احساسات مضر در افراد به شناخت افرادی که بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند کمک میکند و این افراد خواهند توانست به کمک مداخله روانشناسی و احتمالا دارویی وضعیت بهتر خلقی و در نتیجه جسمی پیدا کنند. آنچه مسلم است افراد افسرده شیوه زندگی سالمی ندارند و یکی از ویژگی های فیزیکی افسردگی در این افراد این است که پلاکت هایی دارند که احتمال لخته شدنشان بیشتر است.
بنابراین پزشکان باید توجه بیشتری به افسردگی و سایر فاکتورهای روحی روانی موثر در سلامت بیماران خود داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha