اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۲ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۱۲ اسفند) به مرز ۱۱۵ میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۹ میلیون و ۳۱۴ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / روند تزریق واکسن‌های کرونا در جهان

    در سطح جهانی، آخرین میزان واکسیناسیون به طور متوسط ۶,۰۷۴,۹۳۲ دوز در روز گزارش شده است؛ یعنی روزانه برای بیش از ۳ میلیون نفر. اغلب این واکسن‌ها باید در دو دور تزریق شوند اما واکسن جانسون اند جانسون تک‌دوز است. این واکسن به تازگی تأییدیه هایی گرفته و در روزهای آینده کشورهای بیشتری آن را خریداری و دریافت خواهند کرد.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۱۰ اسفند ۹۹) یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۶۰ هزار و ۷۳ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱ تا ۱۰ اسفند) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۳۳۸ نفر در ایران مبتلا و بین ۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۸۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک | مواد غذایی سالمی که سمی هستند

    گاهی اوقات برخی غذاها که به نظر سالم می‌رسند، می‌توانند سمی باشند و مشکلاتی را برای سلامتی ما به وجود آورند. در اینفوگرافیک زیر با این مواد غذایی آشنا می‌شوید.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۹ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۹ اسفند) به مرز ۱۱۴ میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۵۲۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۹ میلیون و ۱۳۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۶ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۶ اسفند) به بیش از ۱۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۹۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۳ اسفند) به بیش از ۱۱۱ میلیون و ۶۵۳ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۷۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۷۰۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده او

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳۰ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۳۰ بهمن) به بیش از ۱۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۴۱ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۳ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ٢۷ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۲۷ بهمن) به بیش از ۱۰۹ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۱۱ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲۶۱ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ٢١ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۱ بهمن) به بیش از ۱۰۷ میلیون و ۷ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۳۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند راه ساده برای بالا بردن تمرکز

    استرس بیش از حد در زمان کار و فشار کاری بسیار بالا باعث می‌شود تا افراد نتوانند روی کار خود تمرکز کافی داشته باشند. اما به جز دوری از استرس‌های شدید، چه راهکارهایی برای یافتن تمرکز بیشتر وجود دارد؟

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۸ بهمن) به حدود ۱۰۶ میلیون نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۰۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۵ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۵ بهمن) به بیش از ۱۰۴ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۲۶۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / پنج راهکار کلیدی برای کاهش فشار خون

    فشار خون، عارضه‌ای است که افراد زیادی در جهان به آن مبتلا هستند و از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به بی‌تحرکی و برنامه غذایی نامناسب اشاره کرد و اگر به این عارضه بی‌توجهی شود ممکن است کشنده باشد،

  • اینفوگرافیک / نگرانی‌های مردم جهان چیست و کرونا چه سهمی دارد؟

    مرکز تحقیقات ایپسوس طی ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) از چند هزار نفر از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله در ۲۷ کشور جهان، درباره اصلی‌ترین دلایل نگرانی آنها نظرسنجی کرده است. نتایج این نظرسنجی، سهم نگرانی از کرونا را در بین نگرانی‌های دیگر مشخص کرده و همچنین نشان می‌دهد که میزان نگرانی بابت کرونا در ماه‌های اخیر چه روندی داشته است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۹ بهمن

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۹ بهمن) به بیش از ۱۰۱ میلیون و ۴۴۱ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۱۸۴ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۶ میلیون و ۱۶۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / راه‌هایی برای مراقبت از سلامت روان در مقابله با کرونا

    در خانه ماندن، دورکاری، ترس از ابتلا به بیماری و از دست دادن عزیزانمان به دنبال ابتلا به کووید-۱۹ از جمله مسائلی هستند که در دوران شیوع ویروس کرونا می‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت روان شوند.

  • اینفوگرافیک / چند توصیه ساده برای سلامت چشم‌ها

    معاینه مرتب چشم‌ها می‌تواند موجب تشخیص به‌موقع عارضه‌هایی همچون گلوکوم (آب سیاه) شود که علامتی ندارند. با این حال، برای حفظ سلامت چشم‌ها تنها معاینه کافی نیست و باید اقداماتی را انجام داد و نگاتی را رعایت کرد.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۴ دی تا ۴ بهمن

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر شنبه (۴ بهمن ۹۹) یک میلیون ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۵ دی تا ۴ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۷ نفر در ایران مبتلا و حدود ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / تأثیر مصرف روزانه ویتامین c در بدن انسان

    ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارد، به برخی خوراکی‌ها افزوده می‌شود و همچنین به شکل مکمل‌های غذایی در دسترس است و مصرف روزانه آن عوارض و فوایدی دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳۰ دی

    عداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۳۰ دی) به بیش از ۹۶ میلیون و ۱۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز دو میلیون و ۴۹ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۴ میلیون و ۶۲۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ دی

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۲۴ دی) به بیش از ۹۲ میلیون نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۳ میلیون و ۳۶۸ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/مصرف پنیر از چه بیماری هایی پیشگیری می کند؟

    پنیر بی نمک در تقویت بینایی موثر است. مصرف پنیر کم خونی را جبران می کند همچنین پنیر ضدعفونی کننده روده است و در درمان زخم های قرنیه چشم موثر است.

  • مصرف خودسرانه این داروها در کرونا ممنوع!

    مصرف خودسرانه دارو در شرایط کرونا، نه تنها کمکی به بهبودی بیماری نمی‌کند بلکه می‌تواند شرایط را سخت‌تر و بغرنج‌تر نیز کند. به همین دلیل پزشکان تلاش می‌کنند با معرفی داروهای مناسب به بهبود بیمار در این شرایط کمک و بیماران نیز باید با نظارت پزشک به مصرف دارو اقدام کنند.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۲۲ آذر تا ۲۲ دی

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر دوشنبه (۲۲ دی ۹۹) یک میلیون ۲۹۲ هزار و ۶۱۴ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۳ تا ۲۲ دی) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۵ نفر در ایران مبتلا و ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۳۵۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • توصیه به افراد بالای 12 سال:

    اینفوگرافیک/ماهانه یک مکمل ویتامین دی 50 هزار مصرف کنید

    مصرف هر دو ماه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین دی به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می کند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۱ دی

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۲۱ دی) به بیش از ۹۰ میلیون و ۸۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و ۹۳۴ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۲ میلیون و ۶۹۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ دی

    عداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۱۸ دی) به بیش از ۸۷ میلیون و ۶۴۳ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و ۸۹۱ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۱ میلیون و ۸۵۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک | تفاوت کرونای چینی و انگلیسی

    جهشی که در کشور انگلیس در ویروس کرونا رخ داده‌، این امتیاز را به ویروس داده‌ است که بتواند بهتر منتقل شود یا اینکه شدت بیماری افزایش یابد و این موارد موجب ماندگاری ویروس می‌شوند.