• علت خودارضایی در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟

    علت خودارضایی در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟

     خودارضایی برای کودکان احساس خوبی دارد. برخی از کودکان به دلیل ناراضی بودن از چیزی، مانند برداشتن پستانک، اغلب خودارضایی می کنند. برخی از والدین با تنبیه یا فشار، برای توقف کامل خودارضایی واکنش نشان می دهند؛ با این حال این رفتار والدین تاثیر منفی بر رشد و سلامت روحی و جسمی آنها می گذارد.

  • دندان درآوردن باعث اسهال کودک می شود؟

    دندان درآوردن باعث اسهال کودک می شود؟

    دندان درآوردن باعث اسهال نمی شود، اما علائم نسبتاً جزئی مانند ترشح آب دهان، کمی افزایش دما و شاید تحریک پذیری بیشتر را به همراه خواهد داشت. اگر کودک شما در مرحله دندان درآوردن تب کرد، احتمالاً چیز دیگری باعث تب می شود - و باید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

  • باید و نبایدهای وابستگی نوه‌ها

    باید و نبایدهای وابستگی نوه‌ها

    واکنش اصولی والدین درباره اصرارهای کودک‌شان برای ماندن در خانه پدربزرگ و مادربزرگ باید چگونه باشد؟

  • چه کنیم کودک بعد از واکسیناسیون تب نکند؟

    مراقبت های بعد از واکسیناسیون کودک

    چه کنیم کودک بعد از واکسیناسیون تب نکند؟

    یک متخصص کودکان گفت:« برای جلوگیری از تب کودک بعد از واکسیناسیون، توصیه می کنیم نیم ساعت قبل از رفتن به مرکز واکسیناسیون، اولین دز استامینوفن را به کودک بدهید. بعضی اوقات تب در کودک بعد از واکسیناسیون ماندگار می شود و یا همراه با بیقراری های شدید کودک می شود که بیش از یکی دو ساعت طول می کشد. این دیگر عارضه قابل انتظار بعد از واکسیناسیون نیست.»

  • وابستگی کودک به عروسک نشانه چیست؟

    وابستگی کودک به عروسک نشانه چیست؟

     یک روانشناس و متخصص در حوزه کودک بابیان اینکه دلبستگی بچه‌ها به عروسک ممکن است تا سن ۸ -۹ سالگی هم ادامه پیدا کند خاطرنشان کرد: اگر این وابستگی بیشتر شد نیاز به بررسی دارد که چرا کودک تا این اندازه به عروسک‌هایش دلبسته شده و احساس تعلق به آن‌ها دارد؟ آیا دلبستگی نسبت به مادر تأمین نشده؟ آیا کودک در خانه احساس امنیت را نسبت به والدین ندارد؟ و سوال‌های دیگری از این قبیل که باید با بررسی دقیق برای تمام این سوال‌ها پاسخ پیدا کرد.

  • این بازی‌ها کودک‌تان را باهوش‌تر می‌کند

    این بازی‌ها کودک‌تان را باهوش‌تر می‌کند

    پنج سال اول زندگی کودک پایه و اساس سلامت، رشد و تکامل آینده او، چه جسمی و چه ذهنی است. به‌عنوان یک والد، این مسئولیت شماست که زمینه رشد و تقویت مغز کودک را با درگیر کردن در فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراهم کنید.به همین منظور، چند فعالیت مفید برای بهبود مغز کودکان ارائه کرده‌ایم که برای ساعاتی کودک تان را از تماشای تلویزیون و بازی‌های گوشی های موبایل دور کند.

  • جایی که باید فرزندتان را بی‌حساب تحسین کنید

    جایی که باید فرزندتان را بی‌حساب تحسین کنید

    اگر نوپایی در خانه دارید که می‌خواهید مسواک زدن را به او یاد بدهید از کاربرد عباراتِ تحسین‌کننده دریغ نکنید. هیچ ایرادی ندارد که آن‌ها را با بارانی از عباراتِ تشویق‌کننده سیراب کنید. اما به خاطر داشته باشید اگر خودتان برای آن‌ها مسواک می‌زنید، این عبارات هیچ اثری نخواهند داشت.

  • چند میان وعده مقوی برای کودکان

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    چند میان وعده مقوی برای کودکان

    انتخاب چند میان وعده مقوی برای کودکان سبب تامین بخشی از نیازهای غذایی کودک می شود و نقش مهمی در ایجاد عادات غذایی سالم در کودک دارد. یک میان وعده مقوی، سالم و مفید می تواند بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز کودکان را تامین کند.

  • فعالیت بدنی کودکان با پایان محدودیت‌های کرونایی بهبود نیافته است

    نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان داد

    فعالیت بدنی کودکان با پایان محدودیت‌های کرونایی بهبود نیافته است

    نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان می دهد که سطح فعالیت کودکان پس از پایان یافتن محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ هنوز بهبود نیافته است.

  • ۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند

    ۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند

    فرزندپروری مسئولیتی فرایِ تغذیه، پوشاک و تحصیل است و شامل آموزش مهارت‌های مهم زندگی برای آماده‌سازی فرزند برای ورود به دنیای بزرگسالی می‌شود. در ادامه 17 مورد از این مهارتهای مهم را میخوانید .

  • کودکان خجالتی را دریابیم

    کودکان خجالتی را دریابیم

    یک روانشناس گفت: کم‌رویی یا خجالتی بودن رفتاری است که در صورت عدم توجه به آن آسیب جدی به آینده کودک وارد می‌کند.

  • جایگزین‌های تنبیه چیست؟

    جایگزین‌های تنبیه چیست؟

    مادر و پدرهامعتقدند بعضی بچه‌ها آنقدر بخاطر تنبیه افسرده و ناتوان می‌شوند که تمام اعتماد به نفسشان را از دست می‌دهند و بعضی بچه‌ها هم لازم است که تنبیه شوند، تا در آینده کارهای خطرناک نکنند. بعضی هم آنقدر عصبی و افسرده می‌شوند که هیچ کاری را به تنهایی نمی‌توانند انجام دهند. این بچه‌ها با دروغگویی، پنهانکاری و حیله‌گری، کارشان را پیش می‌برند. پدر و مادرها، هنوز هم از تنبیه بعنوان روشی قابل قبول برای منظم بودن نام می‌برند.

  • ۶ ویژگی که فرزندان تنها از پدر به ارث می برند

    ۶ ویژگی که فرزندان تنها از پدر به ارث می برند

    در مدرسه یاد گرفتیم که ما ۵۰ درصد از دی‌ان‌ای خود را از مادرمان و ۵۰ درصد دیگرش را از پدرمان به ارث می بریم. با این حال، این بدان معنا نیست که ما ویژگی های فیزیکی و ژنتیکی را به طور مساوی از پدر و مادرمان به ارث می بریم. در حقیقت، احتمال به ارث رسیدن ویژگی های فعال از پدر به فرزند ۶۰ درصد بیشتر است، صرفاً به این خاطر که ترجیح طبیعت بروز یافتن این ژن ها است.

  • راهکاری برای رفع اضطراب کودکان/ ارتباط هدفمند قصه‌گویی با درمان

    راهکاری برای رفع اضطراب کودکان/ ارتباط هدفمند قصه‌گویی با درمان

     یک متخصص درمان اختلالات روانشناسی کودک و نوجوان گفت: ازآنجایی‌که همه بچه‌ها قصه را دوست دارند، قصه درمانی می‌تواند روش مفیدی برای سلامت رفتاری آن‌ها داشته باشد. قصه یک ارتباط سمبلیک و هدفمند با درمان دارد و قصه‌گویی ارتباط غیرمستقیم تخیلی است و از طریق تجارب و فرآیند و نتایجی که در قصه هست به کودک کمک می‌شود تا با قهرمان داستان همذات‌پنداری کند، رفتارهای جدید را یاد بگیرد و مشکل خود را حل کند.