سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود بودجه ۵. ۳ تا ۴ هزار میلیاردی وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۳ خبر داد.

"شهلا بیات" در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: بودجه مدنظر وزارت بهداشت ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده درصورتی که آنچه در لایحه بودجه آمده است ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی تأکید کرد: این اختلاف بودجه را باید به شکلی در کمیسیون تلفیق با کمک وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و قول‌های مساعد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری جبران کرد.

بیات با تاکید براینکه بودجه وزارت بهداشت کم است، افزود: باید فرآیندهایی را از جمله افزایش عوارض تعریف کرد که وضعیت بودجه‌ای وزارت بهداشت بهبود یابد، همانند میزان عوارضی که افزایش پیدا کرد و به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد چنین کارهایی را باید درکمیسیون تلفیق انجام داد.

وی با بیان اینکه کمبود بودجه وزارت بهداشت تنها بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان است، افزود: بخش دیگر مشکلات این حوزه به نابسامانی در سیستم مدیریتی باز می گردد از همین رو باید اصلاح شود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود مشکلات در سیستم‌های مدیریتی وزارت گذشته پیش از این بوده و چیز جدیدی نیست.

بیات با اشاره به ورود داروهای برند با چند برابر قیمت به کشور گفت: به طور مثال وقتی بخش اعظم ارز برای ۶ درصد از دارو‌ها اختصاص می‌دهیم و ۹۴ درصد داروهارا با یک سوم ارز دارویی وارد کشور می‌کنیم این مشکلات مربوط به نبود پول نیست بلکه به نوع مدیریت بر می‌گردد و در چنین شرایطی شما هر چقدر هم پول در اختیار سیستم بگذارید باز این مشکلات ایجاد و مردم ناراضی خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود، افزود: داروهایی که وارد کشور می‌شوند باید کنترل شود به طوری که داروهای برند نباید وارد کشور شوند.

بیات ادامه داد: زیرا یکی از مشکلات اساسی این است داروهایی از برندهای مختلف وارد کشور می‌شود در صورتی که بهترین و با کیفیت‌ترین نوع آنها را در داخل کشور خودمان تولید می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم وزیر بهداشت ‌‌نهایت تلاش خود را می‌کند تا این وضعیت بهبود یابد البته برای تحقق این امر یک مجموعه باید کار خود را به خوبی انجام دهد نه یک فرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha