یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 105411

سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق گفت: افتادگی دریچه میترال نوعی بیماری قلبی است که میزان درگیری قلب با آن در شدت‌هایی متفاوت از خیلی کم، متوسط و شدید متغیر است.

سعید یزدان‌خواه در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: این بیماری ممکن است با نارسایی دریچه همراه باشد که این نارسایی نیز به صورت خفیف، متوسط و شدید بروز می‌یابد.

وی ادامه داد: در این بیماری، دیواره دریچه میترال که یکی از دریچه‌های قلب است، مقداری ضخیم شده و در نتیجه، اندازه دریچه نسبت به عمق قلب بزرگ می‌شود و بنابراین مقداری از دریچه تا خورده و حالت افتادگی پیدا می‌کند.

این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: افتادگی دریچه میترال نوعی بیماری قلبی محسوب می‌شود و نیاز به پیگیری مرتب دارد. افرادی که افتادگی دریچه میترال بدون نارسایی دارند به طور معمول باید هر سه سال یک بار اکو انجام دهند و در صورتی که این بیماری همراه با نارسایی قلبی باشد، بستگی به شدت نارسایی و علایم بیماری هر 6 ماه تا سالی یک بار نیازمند انجام اکو هستند.

یزدان‌خواه درباره علایم بیماری افتادگی دریچه‌ای میترال توضیح داد: تپش قلب و درد در قفسه سینه از علایم این بیماری است و در صورتی که بیماری همراه با نارسایی دریچه نیز باشد، فرد دچار تنگی نفس می‌شود.

وی گفت: اگر این بیماری در صورت معمول خود بروز یابد، معمولا مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود ولی در صورتی که همراه با نارسایی باشد، به تبع شدت نارسایی و علایمی که ایجاد می‌شود، مشکل‌زا خواهد بود و فرد باید به پزشک مراجعه کرده و به صورت مرتب پیگیر وضعیت بیماری خود باشد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق اظهار کرد: بیماری افتادگی دریچه میترال، مادرزادی است و اگر فردی دچار نارسایی دریچه‌ای میترال است و شدت نارسایی در حال بیشتر شدن باشد، باید به پزشک مراجعه شود تا اقدامات لازم برای درمان صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha