مدیرکل سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به لزوم همکاری روانشناسان در زمینه سلامت روان از پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناختی در آینده خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به لزوم همکاری روانشناسان در زمینه سلامت روان از پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناختی در آینده خبر داد.

احمد حاجبی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شیوع بالای اعتیاد در مردان اظهار داشت: طرح پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناختی را شروع کرده‌ایم و تعدادی از همکاران روانشناس نیز در حال همکاری با ما هستند.

وی افزود:‌ برای اینکه خدمتی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرد باید ابتدا استانداردهایش مشخص شود. اکنون در مرحله تعریف و طراحی استانداردهای خدمات روانشناختی هستیم. قدم بعدی تعرفه‌گذاری بر اساس استانداردها است که طی آن فراهم کنندگان اصلی توسط روانشناسان شناسایی و به سازمان‌های بیمه‌گر معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه‌ ما این است که موضوع را پیگیری کرده، دلایل منطقی‌مان را به سازمان‌های بیمه‌گر بگوییم.

حاجبی در خصوص گرایش و نوع مدرک روانشناسان برای اجرای این طرح گفت: از خود همکاران روانشناس خواسته‌‌ایم تا در این باره نظر دهند. همچنین سعی کرده‌ایم تا با دعوت از روانشناسان با گرایشات گوناگون از انجمن‌های مختلف از تمام پتانسیل موجود بهره‌ ببریم. تعیین نوع مدرک را نیز برعهده همکاران روانشناس گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اعتیاد به عنوان یکی از اختلالات شایع روانپزشکی در مردان گفت: گروه هدف ما برای اعتیاد بیشتر مردان هستند چرا که شیوع اختلال سوء مصرف مواد در مردان چندین برابر زنان است.

وی افزود: این موضوع تبعات زیادی برای مردان دارد هرچند که در پیشگیری، درمان و خدمات حمایتی فقط مردان را هدف قرار نمی‌دهیم چرا که معقتدیم زنان افراد معتاد نیز در معرض آسیب قرار دارند.

 
مدیرکل سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره چگونگی طراحی برنامه‌ها خاطر نشان کرد: برنامه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر فرد معتاد در قالب‌های حمایتی، همسر و فرزندان او را نیز پوشش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha