جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 107672

همه ما شنیده ام که خنده بهترین دارو است ، این درست است . خنده تنش و استرس را تسکین می دهد ، موجب افزایش خلق و خو ، خلاقیت، و انرژی می شود .

رفع مشکل روابط زناشویی با طنز

سلامت نیوز: همه ما شنیده ام که خنده بهترین دارو است ، این درست است . خنده تنش و استرس را تسکین می دهد ، موجب افزایش خلق و خو ، خلاقیت، و انرژی می شود . خنده موجب ارتباط سالم، روابط نزدیک تر و صمیمیانه، حل مناقشات می شود. شما می توانید با یادگیری خنده و بازی رابطه دراز مدت خود را سرزنده نگه دارید.

قدرت طنز و خنده

طنز نقش مهمی در روابط از جاذبه اولیه تا تعهد دراز مدت دارد. در روابط جدید ، طنز می تواند یک ابزار موثر نه تنها برای جذب فرد بلکه می تواند برای غلبه بر هر گونه ناراحتی و یا خجالت که در طول دوستیابی و روند آشنا شدن با یکدیگروجود دارد، موثر باشد. در روابط طولانی مدت ، طنز می تواند رابطه را هیجان انگیز ، تازه و پر جنب و جوش نگه دارد. همچنین می تواند بدر رفع درگیری و اختلاف نظر به شما کمک کند.

لذت بردن مشترک از طنز صمیمیت و یکدلی را افزایش می دهد. هنگامی که شما با یک دیگر می خندید ، یک پیوند مثبت بین شما ایجاد می شود. این خود مانند یک سد در برابر استرس، عدم توافق ، نا امیدی ، و تکه های بد در رابطه عمل می کند. خنده واقعا مسری است ، وقتی خنده کسی را ببینید شما نیز به خنده در می آیید. اما اگر نمی توانید به راحتی بخندید نگران نباشید راهکارهایی برای آموزش خنده به شما وجود دارد.

طنز یک درمان معجزه آسا برای مشکلات رابطه ای نیست، اما می توان آن را به عنوان یک ابزار مهم برای کمک به شما در غلبه بر نقاط پر تنش که هر رابطه ای را پریشان می کند به کار برد.

طنز می تواند توسط راه های زیر به شما کمک نماید:

تشکیل یک تیم قوی از ارتباطات
راحتر کردن پذیرش تفاوت ها
جلوگیری از انتشار تنش
انعطاف پذیری بیشتر در در برخورد با مشکلات
در نظر گیری مشکلات به صورت کلی
افزایش خلاقیت در رفع مشکلات
چطور طنز و خنده به رفع مکلات کمک می کند:

1 : استفاده از طنز برای مهار تعارض

تعارض بخشی اجتناب ناپذیر از تمام روابط است . اتعارض می تواند در طول یک رابطه به صورت خرد وجود داشته باشد و سپس تبدیل به یک جنجال شود. در هر صورت، توانایی مدیریت تعارض شما پیش بین قدرتمند ارتباط موفق شماست.
هنگامی که تعارض و اختلاف نظر مانند آچار به سمت رابطه شما پرتاب می شود، طنز و بازیگوشی می تواند احساس های وجود در رابطه را برگرداند . استفاده ماهرانه از طنز و بازیگوشی، می تواند زمان اختلاف و دعوا را به فرصتی برای بازی و تفریح تبدیل نماید. این اجازه می دهد تا شما راحت تر نقطه نظر فرد دیگر ار پذیرفته و نیاز های خودرا انتقال داده بودن اینکه هیچ کدام جبهه بگیرید.
مراقب باشید که استفاده از طنز تبدیل به راهی برای تمسخر یکدیگر نشود.

قطع جنگ قدرت، تنش را فورا کم کرده و اجازه می دهد دوباره با احساسات باشید.
با توجه به اینکه خنده مسری است خنده شما موجب خنده طرف مقابل شده و اینگونه راهکار های سفت و سخت تفکر از بین رفته و برای رفع مشکلات خلاق تر می شوید.
کمتر تدافعی عمل می کنید و آزادی بیان بیشتری به هر دوی شما می دهد.

2 : اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما طنز و شوخی را درک می کنید

مانند هر ابزاری ، طنز می تواند نتایج منفی و مثبت متفاوتی داشته باشد. حقه بازی، مسخره کردن، سخنان آزاردهنده و بی ادبانه می تواند آسیب جدی به رابطه و طرف مقابل وارد کند.

طنز فقط زمانی به مشکلات رابطه ای کمک می کند که مطمئن باشید هر دو طرف در موقعیت طنز هستید و از شوخی ها و شیطنت های آن آگاهید. اگر طرف مقابلتان درک درستی از شوخی ندارد حتی در مواردی که از قدرت آن آگاهید انجامش ندهید. شوخی یک طرفه به جای شوخی متقابل ، باعث آسیب به رابطه و از بین بردن احساس اعتماد می شود.
طنز در روابط باید برای هر دو نفربه یک اندازه سرگرم کننده و لذت بخش باشد. اگر همسر شما متوجه نشود حرف شما شوخی و طنز بوده ممکن است بیشتر جبهه بگیرد. بنابراین قبل از شروع شوخی اول به موقعیت و درک طرف مقابلتان فکرکنید.

3: از طنز برای سرپوش گذاشتن بر روی احساساتتان استفاده نکنید

طنز به شما در انعطاف پذیری بیشتر در مواجه با چالش های زندگی کمک زیادی می کند. اما زمان هایی هم وجود دارد که طنز راه سالمی نیست. آن زمانی است که از آن به عنوان سرپوشی برای احساست منفی به جالی مقابله با آن ها استفاده می کنیم. خنده می تواند یک لباس مبدل برای احساس درد، ترس، خشم، و ناامیدی باشد که شما نمی دانید آن ها را چگونه بیان کنید.
شما می توانید در مورد حقیقت به طنز صحبت کنید اما استفاده از طنز برای چیز های دروغ یا غیر حقیقی اصلا خنده دار نیست. هنگامی که شما از طنز و بازیگوشی به عنوان یک پوشش برای احساسات دیگران استفاده می کنید، موجب احساس سردرگمی و بی اعتمادی در روابط خود می شوید.

4 : رفتار بازیگوشی خود را افزایش دهید

برای پرورش شوخ طبعی و شیطنت هیچ وقت دیر نیست . اگر خودتان را در مورد شوخ طبعی محدود کنید به طور حتم در انتقال طنز و دریافت شیطنت دیگران ناتوان می شوید.

  ترس از رد و یا تمسخر زمانی که برای به خنده درآوردن دیگران تلاش می کنید قابل درک است اما زمانی که کودک بودید را به خاطر بیاورید که چگونه بدون در نظر گرفتن دیگران به بازیگوشی می پرداختید. بازی و شوخی به جا می تواند در افزایش این بعد رفتاری شما کمک نماید.

بر نشانه های غیر کلامی همسرتان دقت داشته باشید.
وقتی سعی در جلب توجه و شوخ طبعی دارد او را حمایت کنید.
به او بگویید هرگز مورد تمسخر قرار نمی گیرد.

شوخ طبعی یک رکن مهم در روابط به شمار می رود و به ایجاد احساس همدلی و رفع کدورت و جلوگیری از تعارضات کمک بسیاری می کند.

طنز و شیطنت را به زندگیتان اضافه کنید و از آثار شگفت انگیز آن بهره ببرید.

منبع: سایت روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha