رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: مشکلات حوزه سلامت تنها با عوض شدن معاون سلامت و بدون عنایت دست اندرکاران نظام، تغییر چندانی نخواهد کرد.

دکتر محمداسماعیل مطلق امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون سلامت وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که برنامه های حوزه سلامت در دو حیطه کاری  به اتفاقات و حوادث قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی تقسیم می شود، افزود: سیل، طوفان، گرما، خشکسالی و بیماریهایی مثل آنفلوآنزای مرغی، التور، مالاریا و...، از جمله حوادث پیش بینی نشده است که تمام سیستم معاونت سلامت اعم از درمان و بهداشت را درگیر می کند تا در جهت کمتر شدن مشکلات تلاش کند.

وی به اتفاقات و رفتارهایی که در آینده رخ خواهد داد و قابل پیش بینی است، اشاره کرد و گفت: 5/6 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در آینده در دوران سالمندی قرار خواهند گرفت که باید برنامه ریزی برای آنان داشته باشیم. ضمن اینکه جمعیت جوان جامعه نیز در 10 سال آینده به میانسالی می رسند و بیماریهای قلبی و عروقی نیز افزایش پیدا می کند که در همین راستا می بایست وضعیت بیمارستانها تغییر کند.

مطلق با اشاره به تغییراتی که در وضعیت آمار مرگ و میر کودکان، حوادث، بیماریهای قلبی و عروقی، مسمویت ها و کنترل بیماریهای عفونی صورت گرفته است، افزود: یکی از برنامه های موفق در حوزه سلامت طی 5/2 سال گذشته اجرای پزشک خانواده در روستاها بوده است.

رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، از اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: اجرای این طرح به صورت پایلوت در یزد، اردبیل و شهرکرد آغاز خواهد شد که نیازمند حمایت همه جانبه دست اندرکاران نظام است.

وی، توجه به شاخص های ارتقای اورژانس را برای رسیدن به ایده آل خواستار شد و افزود: دکتر علویان در این مدت که تصدی معاونت سلامت را بر عهده داشت، توانست در جهت ارتقای این شاخص ها حرکت کند.

مطلق، حوزه سلامت را دغدغه اصلی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای تلاش کنیم که اگر کسی در این کشور بیمار شد، سعی کنیم علیل نشود و اگر علیل شد، تلاش کنیم ذلیل نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha