معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلات مردم استان در حوزه سلامت ، بیماریهای قلبی عروقی ، تنفسی ، سرطان و تصادفات رانندگی است.

بیماریهای قلبی عروقی مهمترین مشکلات مردم در حوزه سلامت


 
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر در زنجان ، یوسف مجتهدی امروز در جلسه‌ کارگروه بهداشت و سلامت استان زنجان افزود: در جهت پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و عروقی ، برگزاری کلاسهای آموزشی و ایجاد بخش ‌های جراحی ، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در دانشگاه علوم‌ پزشکی پیش ‌بینی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: همچنین مهمترین علل مرگ و میر کودکان کمتر از 5 سال استان زنجان را ، مشکلات تنفسی ، بیماریهای عفونی و انگلی و نواقص مادرزادی عنوان کرد و گفت: برای کاهش این روند برنا مه ها خاصی پیش بینی شده است.

مجتهدی در ادامه از آغاز بهره‌ برداری از بیمارستان آموزشی 320 تختخوابی زنجان تا نیمه اول سال آینده خبر داد و افزود: با آغاز بهره برداری از بیمارستان آموزشی 320 تختخوابی تخت های بیمارستان قدیمی شفعه زنجان نیز به این بیمارستان منتقل شده و تا 4 ماه آینده تخت های بیمارستان آموزشی به 540 تخت افزایش خواهد یافت.

وی ؛ اورژانس ، آزمایشگاه ، آندوسکوپی ، زنان و زایمان ، جراحی ، مراقبت‌ های ویژه ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی ، تشخیص هسته‌ای و کلاس ‌آموزشی ، آمفی ‌تئاتر ، مرکز استریل ، رختشویخانه ، غذاخوری و انبار را از جمله بخشهای بیمارستان آموزشی 320 تختخوابی زنجان عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در ادامه تعداد بیمارستانهای فعال استان را 8 مورد عنوان کرد و گفت: این بیمارستانها با یک‌ هزار و 48 تخت بیمارستانی تحت نظارت دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان فعالیت می‌ کنند.

وی افزود: تخت‌ های مخصوص بیمارستانهای استان زنجان از10 تخت در قبل از انقلاب به 60 تخت در زمان‌حاضر افزایش یافته و تخت ‌های دیالیز نیز از 4 تخت به 30 تخت ، شمار پزشکان عمومی از15نفر به 400 پزشک و پزشکان متخصص از 3 نفر به 218 نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha