چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 122285

نایب رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران از بیماریهای قلبی در بارداری به عنوان سومین علت مرگ و میر مادران باردار نام برد.

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران از بیماریهای قلبی در بارداری به عنوان سومین علت مرگ و میر مادران باردار نام برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر نسیم سنجری گفت: کنفرانس بیماریهای قلبی در بارداری به همت انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران و با همکاری اداره سلامت وزارت بهداشت، و با هدف آشنایی بیشتر با تغییرات فیزیولوژیک حاملگی و تاثیر آن بر روی قلب و بیماریهای قلب و شناسایی و درمان صحیح و زودهنگام مسائل و مشکلات قلبی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس از جلسات منظم کنفرانسهای ماهانه اورژانسهای مامایی و زنان و پیامدهای آن است گفت: در پنجشنبه دوم هر ماه با هدف کمک به کاهش مرگ و میر مادر و جنین و ارتقاء تواناییهای علمی و عملی متخصصین و آشنایی هرچه بیشتر آنان با دستورالعملهای کشوری آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نایب رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی گفت: در حین حاملگی به طور فیزیولوژیک تغییرات متعددی در خانم باردار ایجاد می شود تا سازگاری بیشتری با بارداری و زایمان داشته باشد ولی متأسفانه برخی از این تغییرات در خانمهایی که دچار مشکلات قلبی هستند منجر به تشدید بیماری آنها می شود و از طرفی بعضی از بیماریهای قلبی برای اولین بار حین حاملگی ایجاد می شود.

سنجری عنوان کرد: بیماریهای قلبی در بارداری سومین علت مرگ و میر مادران باردار بوده و حدود 10 درصد موارد مرگ و میر مادران را در ایران تشکیل می دهد و بیماری قلبی می تواند خطر جدی و جانی برای مادر و جنین در حین بارداری به همراه داشته باشد.

کنفرانس بیماریهای قلبی در بارداری روز پنج شنبه 10 مهرماه جاری در سالن سعدی برج میلاد برگزار می شود و دارای 6 امتیاز بازآموزی برای متخصصین قلب، داخلی و متخصصین بیماریهای زنان و مامایی  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha