پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1246

نتایج تحقیق مشترک دانشمندان آمریکایی و ژاپنی جهش ژنی را عامل کنترل عملکرد آنزیم مهمی در مغزعنوان کرد که اشخاص را مستعد ابتلا به اسکیزوفرنی می کند.

ژنتیک در بروز اسکیزوفرنی هم نقش دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یافته های تحقیق انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ام آی تی و موسسه علوم "ریکن برین" ژاپن ممکن است راهکارهای جدیدی را در اختیار متخصصان جهت درمان 51 میلیون فرد مبتلا به این بیماری در سراسر جهان قرار دهد.

دانشمندان با بررسی موش های اصلاح شده ژنتیکی و ساختار ژنی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی دریافتند: ژن PPP3CC و ژن های دیگر در مراحل اولیه رشد همچون EGR3 احتمالا عامل بروز این بیماری هستند.

این ژن ها در ارسال سیگنال جهت ترشح آنزیم مغزی "کالسی نیورین" نقش مهمی دارند. این آنزیم در سیستم عصب مرکزی فعال است و عملکردهای عصبی را کنترل می کند که در صورت اختلال در فعالیت آن شاخص های مرتبط با اسکیزوفرنی همچون افکار درهم و نامنظم، کاهش توجه و مشکلات حافظه و زبان نمایان می شود.

دانشمندان ژن PPP3CC را  به عنوان عامل بروز مواردی از اسکیزوفرنی های شناسایی شده در بین قفقازها، آمریکایی های آفریقایی تبار و ژاپنی ها برشمردند. دخالت ژن EGR3 در بروز این بیماری در آزمایشی جداگانه به اثبات رسید.

یافته های این تحقیق در نشریه آن لاین "آکادمی ملی علوم آمریکا" منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha