سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1336

سالانه 12میلیون انسان در جهان بر اثر گرفتگی عروق و نا آگاهی در مورد تغذیه ، جان خود را از دست می دهند.

مرگ12 میلیون انسان در سال بر اثر گرفتگی عروق



به گزارش خبرنگار سلامت نیوز به نقل ازمهر، پرفسور منوچهر جعفریان در نخستین سمینار تغذیه در دانشگاه هنر کرج اظهار داشت: در جهان از هر 100 نفر 50 نفر به بیماری های قلب و عروق مبتلا هستند و نیمی از آنها به دلیل سکته های قلبی جان خود را از دست می دهند.

این متخصص علم تغذیه افزود: زندگی ناسالم ، هیجان ها و استرس های بیش از حد، استفاده از مواد غذایی و خوراکی های فاقد ارزش و زیانبار از قبیل چیپس ، پفک و ... ، استفاده از سیگار و مشروبات الکلی همچنین عدم تحرک کافی از عوامل اصلی گرفتگی عروق است.

جعفریان ؛ نقصان ویتامین E وC، ناکافی بودن امگا 3 در بدن و فشار خون بالا را از دیگر علت های ابتلا به بیماری گرفتگی عروق اعلام کرد.

وی تصریح کرد: عنوان بیماری هایی نظیر بالا بودن کلسترول خون و ... آن از سوی برخی پزشکان تنها جنبه تجاری و فروش داروهای مربوط به آن را دارد زیرا ساختار عروق در بدن همه انسان ها یکسان است و افزایش کلسترول خون نمی تواند دلیل موجه و قابل قبولی برای گرفتگی عروق باشد.

جعفریان ادامه داد: تغذیه ناسالم و عدم آگاهی مردم از این علم تنها علت گرفتگی عروق و بیماری های قلبی است.

این متخصص علم تغذیه خاطر نشان کرد : اگر به جای صرف وقت و هزینه های هنگفت برای پیوند اعضایی نظیر قلب و کلیه ، علم تغذیه به مردم معرفی شود از بروز بسیاری از بیماری های خطرناک در انسان جلوگیری می شود و نیاز به پیوند اعضای از کارافتاده بدن انسان به صفر می رسد.

در این سمینار که در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر کرج برگزار شد ، جمعی از دانشجویان رشته های مختلف هنری ، اساتید و علاقمندان به علم تغذیه حضور داشتند.

پرفسور منوچهر جعفریان به مدت 45 سال در کشورهای سوئیس و آلمان در خصوص علم تغذیه تحقیقات و مطالعات ارزشمندی انجام داده است و پس از بازنشستگی در موسسات تحقیقاتی این کشورها برای خدمت به کشور بازگشته است.

کتابهای امراض از آسمان نمی آیند، چاقی ، سلامتی با امگا 3، معجزه آفرینش و ویتامین های خداوندی، سیستم دفاعی بدن و تغذیه و بارداری از آثار معروف و ارزشمند این پرفسور ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha