سلامت نیوزآن‌ها دریافتند که افراد دارای این ژن در مقایسه با شرکت‌کنندگان فاقد آن از سطوح نویز کمتری بر روی تصاویر مثبت و منفی برخوردار بودند که نشانگر «وضوح احساسی» است.نتایج تحقیقات دانشمندان کانادایی حاکی از آن است که شخصیت احساسی افراد با ژنتیک آنان مرتبط است.


به گزارش ایسنا، تحقیق پیشین ربکا تاد، استاد روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا و سرپرست این تحقیق نشان داده بود که افراد دارای ژن ADRA2B، تصاویر مثبت و منفی را واضح تر درک می‌کنند. بر اساس این پژوهش، ADRA2B بر انتقال‌دهنده‌های عصبی نوراپی‌نفرین تاثیرگذار بوده و این تاثیر از درجات مختلف در میان قومیت‌های متفاوت برخوردار است.
اگرچه پژوهش نخست تاد نشان داد که شرکت کنندگان دارای این واریانت بیشتر به کلمات منفی توجه می‌کردند، اما بررسی حاضر بیشتر بر تاثیر گذاری این ژن بر مغز متمرکز بوده است.
محققان اسکن مغزی 39 شرکت‌کننده را که 21 تن از آن‌ها از ژن ADRA2B برخوردار بودند، در زمان برآورد نویز اعمال شده به تصاویر دارای محتوای احساسات مثبت، منفی یا خنثی بررسی کردند.
آن‌ها دریافتند که افراد دارای این ژن در مقایسه با شرکت‌کنندگان فاقد آن از سطوح نویز کمتری بر روی تصاویر مثبت و منفی برخوردار بودند که نشانگر «وضوح احساسی» است.
این افراد همچنین فعالیت بیشتری را در بادامه مغز ( مسئول حافظه، کنترل احساسات و ارزیابی لذت و تهدید) نشان می‌دادند.
به گفته تاد، این تحقیقات می‌تواند توضیح دهد چرا برخی افراد بیشتر مستعد مشکلات سلامت روانی مانند اختلال استرس تروما و یا خاطرات پس از تروما هستند.
این پژوهش در مجله Neuroscience منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha