رئیس بهداری كل نیروی انتظامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:‌ پس از انقلاب 5 بیمارستان مجهز برای كاركنان ناجا ساخته شده است. به زودی دو بیمارستان‌ دیگر نیز در كرمانشاه و تبریز به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار علی مجیدی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: 5 بیمارستان جدید در شهرهای شیراز، بندرعباس، اهواز، كرمان‌ و مشهد احداث شده است. چینش بیمارستان‌های جدید، عملیاتی و مرزی است، دور مرز یك چینش بیمارستانی وجود دارد كه دو یا سه استان را پوشش می دهد.
سردار مجیدی، با اشاره به این‌كه در سال‌های اول انقلاب هیچ‌كدام از بیمارستان‌های ناجا پروانه و مجوز فعالیت داشتند، افزود: از مجموع 159 تخت بیمارستانی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در حال حاضر به 926 تخت رسیده‌ایم، این تعداد در آینده نزدیك به 1150 تخت خواهد رسید.
وی گفت: در حال حاضر نیز در تمام مراكز استانها یك پلی كلینیك برای پرسنل داریم، كه در برنامه پنجم توسعه همگی این پلی كلینیك‌ها به مراكز جراحی محدود تبدیل خواهند شد.
رئیس بهداری كل نیروی انتظامی، با اشاره به این‌كه به زودی تعداد بیمارستان‌های ناجا به عدد 7 خواهد رسید، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در 30 سال گذشته فقط دو بیمارستان در مجموعه نیروی انتظامی وجود داشت، این بیمارستان‌ها قبل از ادغام نیروهای سه گانه و تشكیل ناجا، یكی مخصوص پلیس بود و دیگری ویژه نیروهای ژاندارمری، كمیته انقلاب اسلامی نیز یك درمانگاه داشت.
وی افزود:‌ در سال گذشته حدود سه میلیارد تومان تجهیزات پزشكی به مراكز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، پلی كلینیك‌ها، كلینیك های تهران و دیگر استان‌های كشور تزریق كردیم.
رئیس بهداری كل نیروی انتظامی در ادامه گفت: در سال 86 ، به 6 میلیون و 400 هزار نفر از پرسنل، خانواده‌ها و عموم مردم در بیمارستانها، مراكز درمانی، پادگان‌ها، پلی كلینیك‌ها و ... خدمات پزشكی و درمانی ارائه شده است.
سردار مجیدی اظهار داشت: در سال 84 بیمارستان ولی‌عصر به مجهزترین بخش جراحی قلب مجهز شده و درحال ارائه خدمات است.مركز فوق تخصصی دندانپزشكی امام علی(ع) در تهران یكی از معدود مراكز تخصصی در كشور است كه اتاق عمل دارد. استقبال از این مركز تخصصی ناجا بالاست.
وی اظهار داشت: صدور شناسنامه سلامت برای كاركنان ناجا از برنامه‌هایی است كه آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال 88 برای تمامی پرسنل ناجا شناسنامه سلامت صادر شود.
سردار مجیدی گفت: افزایش سطح خدمات بهداشتی در پاسگاه‌های مرزی و اعزام رابطین بهداشتی به مناطق مرزی از دیگر برنامه‌های بهداری كل ناجاست، كه موجب افزایش سطح كیفی و كمی خدمات در مرزها شده است.
رئیس بهداری كل نیروی انتظامی افزود: با تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی از سال 85 معاینات گواهینامه افزایش یافته و معاینات فقط معاینه بینایی نیست. متقاضیان دریافت گواهینامه باید سلامت كامل جسمی و روانی‌شان باید به تأیید برسد، در حال حاضر متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یك باید تست اعتیاد بدهند.
سردار مجیدی گفت: متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یك،‌ به دلیل حساسیت شغلی باید مورد آزمایش اعتیاد قرار گیرند كه در صورت مثبت بودن پاسخ این آزمایش، حداقل تا 6 ماه نمی‌تواند برای گرفتن گواهینامه اقدام كنند و تنها پس از 6 ماه و با ارائه گواهی ترك اعتیاد و منفی بودن جواب آزمایش مجدد،‌ به متقاضی گواهینامه ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha