وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی رفاه 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدندکه برخی از دلایل این بازماندن از تحصیل ناشی از فقر و فرهنگ بود.

175 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی رفاه 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدندکه برخی از دلایل این بازماندن از تحصیل ناشی از فقر و فرهنگ بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» یکشنبه شب در تشریح عملکرد 2 سال گذشته وزارتخانه خود افزود: با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش پولی از رفاه به این کار اختصاص دادیم و بیش از 90 درصد از این 175 هزار کودک را توانستیم به مدرسه بازگردانیم .


ربیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای مقابله با فقر آموزش هزینه می کند، گفت: ما در بحث فقر مسکن نیز سیاست مسکن مهر را پشت سر گذاشتیم و در این دولت نیز تلاش زیادی انجام دادیم بطوریه که تا کنون بیش از 900 هزار مسکن مهر تحویل داده شد که بخشی از آن تعاونی های مسکن مهر بودند.
وی افزود: با وزیر راه و شهرسازی مطالعات مشترکی انجام و طرح مسکن حمایت اجتماعی را تهیه کردیم که هم روی بافت فرسوده است و هم لایه های نیازمند را شناسایی و به آن ها وام بانکی دادیم که البته در این طرح زمین را وزارت راه و شهرسازی اختصاص می دهد.


ربیعی درباره سرنوشت مسکن اجتماعی گفت: در آن بخشی که مربوط به وزارت تعاون است امسال در بودجه تامین اجتماعی برای مستمری بگیران پول پیش بینی کردیم و منتظریم تا ببینیم هدفمندی یارانه ها به چه نتیجه ای می رسد و چه مقدار می توانیم از منابع آن به این طرح اختصاص دهیم .


وی افزود: وزارت راه و شهرسازی مطالعات فرهنگی واجتماعی را در این رابطه انجام داده بطوریکه که اکنون در بعضی از موارد همانند گذشته زمین واگذار می شود و در بعضی مناطق نیز در بافت های فرسوده سرمایه گذاری می شود.


ویز رفاه ادامه داد: اکنون صندوق مسکن کارگری، صندوق مسکن تامین اجتماعی و صندوق مسکن بهزیستی احیا می شود که در بخش بهزیستی پیشرفت های زیادی داشتیم.


ربیعی گفت: در بخش بهزیستی تفاهم نامه ای را با بنیاد مسکن امضا کردیم و در سطح روستایی نیز کمک های بلاعوضی را دولت می دهد و ما نیز 60 میلیون ریال کمک بلاعوض می کنیم و وزارت راه وشهرسازی نیز زمین رایگان اختصاص می دهد و کمک فنی می کند.


وزیر تعاون افزود: البته بنیاد مسکن نیز رقمی حدود پنج میلیون تومان کمک می کند.
وی گفت: این کار در روستاها شروع شده است و حتی تعدادی را نیز تحویل داده ایم و با هم افزایی که با کمک بنیاد مستضعفان صورت می گیرد اواخر سال 95 یا نیمه سال 96 این مسکن به برخی تحویل داده می شود.


ربیعی ادامه داد: در واقع می توانیم بگوییم خانواده هایی که دو معلول به بالا دارند در یک بازه زمانی با این طرح مسکن دار می شوند که البته همه اینها در ذیل مسکن اجتماعی تعریف شده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بحث مبارزه با فقر درمان نیز فکر می کنم یکی از کارهای برجسته ای است که در دولت انجام دادیم.


وی افزود: روزی که می خواستم این کار را شروع کنم برخی گفتند که شما بیش از 200 هزار نفر را نمی توانید بیمه کنید.


وی با بیان اینکه امروز دفترچه های بیمه متفاوت شده است، گفت: در این حوزه به بیش از 10میلیون نفر دفترچه بیمه دادیم که فشاری به بودجه آورد و اکنون برخی از نارسایی هایی که پیش آمده به این دلیل است که پیش بینی ما اعطای پنج میلیون دفترچه بود اما اکنون دو برابر آن را بیمه کرده ایم.


ربیعی افزود: اکنون مطالعات نشان می دهد که در روستاها سه درصد و در شهرها هفت الی هشت درصد خروجی از جیب مردم داریم و حدود 75 تا هشتاد درصد هزینه ها را بیمه ها پرداخت می کنند.


ربیعی گفت: 9 میلیارد تومان در سال 93 در بخش بیمه سلامت و بیش از 12 هزار و 200 میلیارد تومان نیز در تامین اجتماعی برای بیمه ها بودجه اختصاص دادیم که این رقم در سال 94 در تامین اجتماعی به 16 هزار و 500 میلیون تومان رسید.


وی ادامه داد: اکنون 75 درصد این بار روی دوش بیمه هاست.


ربیعی در ادامه با بیان اینکه ما سال گذشته 25 درصد حقوق بازنشسته ها را افزایش دادیم در حالیکه تورم 15 درصدی داشتیم گفت: ما در این دو سال روز به روز از تورم فاصله گرفتیم و دستمزدها از تورم پیشی گرفته است .


وی ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش کردیم دستمزد کارگرها و بازنشسته ها را نسبت به تورم افزایش بدهیم هر چند که دستمزد بازنشسته ها امسال یک مقدار افزایش پیدا کرد، اما در بیمه عمر و در بحث بیمه تکمیلی آن را جبران کردیم و فقط در بیمه تکمیلی به بازنشسته های کارمندمان 60 میلیارد تومان پول اختصاص دادیم.
وزیر تعاون با بیان اینکه دولت در مبارزه با فقر درمان موفق عمل کرده بطوری که دفترچه های بیمه ارزشمند و بسته ها نیز پرمحتوا شده اند بطوریکه که داروهای صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفتند .


وی افزود: بچه های زیر 12سال تحت پوشش بیمه بسته خدمات دندانپزشکی قرار گرفت که حدود 10 پوشش را شامل می شود.
ربیعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید کماکان مبارزه با فقر درمان را ادامه خواهد داد و در کنار وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی با هم افزایی این طرح را ادامه خواهیم داد بویژه اینکه غالب افراد بیمه شده از مهاجران روستایی به شهرها و از محرومان بودند.


وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید در بحث مبارزه با فقر ودرمان بسیار موفق عمل کرده است .
به گفته وی، این سه حوزه مکمل هم هستند و اقدام تعاون، کار و رفاه اجتماعی درست بود.

**دوستدارم وزارت خانه را عدالت اجتماعی بنامم
وی با بیان اینکه دوست دارم این وزارتخانه را وزارتخانه عدالت اجتماعی بنامم، افزود : نخ تسبیحی که این سه حوزه را به هم وصل می کند عدالت اجتماعی است.
ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه آرمان های حضرت امام (ره) و شهید رجایی به حوزه رفاه گره خورده است، گفت: نخستین کاری که ما در بحث رفاه انجام دادیم این بود که شورای عالی رفاه را پس از هشت سال احیاء کردیم که در سال گذشته سه جلسه با حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و اکنون نیز کمیسیون های فرعی آن هر ماه تشکیل و سیاست های کلی آن مورد بررسی قرار می گیرد.
ربیعی گفت: دولت یک سیاست رفاهی منسجمی را در این خصوص اتخاذ کرده و سیاست رفاهی در فعالیت های کوتاه مدت نهفته است که از جمله آن یارانه 45 هزار و 500تومانی است که به همه داده می شود .
وی در ادامه افزود: بر اساس مطالعات انجام شده پنج فقر یا تهدید شناسایی و در این مورد برنامه ریزی شده که از جمله آن فقر آموزش ، مسکن ، غذا ، درمان و امنیت آینده یا نوعی تهدید ناامنی است.
وزیر تعاون با بیان اینکه در هر کدام از این حوزه ها برنامه هایی را به پیش برده ایم گفت: برای مبارزه با فقر غذایی 200 هزار بچه و زن باردار که در معرض سوء تغذیه بودند و دچار بیماری هایی می شدند شناسایی کردیم.
ربیعی افزود: با بیان اینکه بار مالی آن برای دولت زیاد بود اما بیش از 10 میلیون از این افراد تحت پوشش قرار گرفتند که از حدود هفت میلیون شروع و به 10 میلیون حمایت غذایی از این افراد رسیدیم.
وی تصریح کرد: ادعا نمی کنم که خیلی سفره ها را پرکردیم اما حداقل 120 هزار تومان برای ارزش غذایی که وزارت بهداشت تعیین می کند غذا در سبد این خانوار قرار داده شد.
ربیعی افزود: از سال 93 این کار شروع شد و 7500 مهد روستا در مناطق مرزی شناسایی و در آن ها سازمان بهزیستی ایجاد گردید که یک وعده غذایی نیز به این خانواده ها داده می شود.
وی ادامه داد: این طرح به همراه حمایت غذایی است.
وزیر تعاون در ادامه به مبارزه با فقر آموزش اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز در سال های گذشته چند برنامه عملیاتی شد که از جمله آن سیاست مبارزه با بی سوادی سال گذشته در دولت تصویب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha