سلامت نیوز: رئیس ایرانی بخش پیوند قلب و ریه یو سی ال ای آمریکا، به ساخت دستگاهی اشاره کرد که باعث می شود قلب انسان خارج از بدن برای مدت زمان بیشتری زنده بماند تا امکان پیوند قلب فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز پروفسور عباس اردهالی به تشریح روند پیوند قلب در دنیا اشاره کرد و افزود: اولین پیوند قلب در سال ۱۹۶۸ در دنیا انجام شد که مدت زمان امکان زنده ماندن قلب در بیرون از بدن بین ۴ تا ۶ ساعت بود که در یخ نگهداری می شد تا امکان انجام عمل پیوند از فرد دهنده به گیرنده فراهم شود.

این جراح قلب و ریه به ساخت دستگاهی اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ پزشکی دنیا این امکان را فراهم می کند که قلب انسان بیرون از بدن تا حدود ۱۰ ساعت گرم بماند.

اردهالی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه امکان حمل قلب دهنده از نقطه ای به نقطه دیگر در کشور و خارج از کشور فراهم شده است.

پروفسور ایرانی دانشگاه یو سی ال ای آمریکا در تشریح این دستگاه، گفت: قبل از اینکه قلب دهنده را از بدن او خارج کنیم، یک لیتر از خونش را گرفته و قلب دهنده را در دستگاه با استفاده از جریان خون خودش زنده و گرم نگه می داریم.

اردهالی تاکید کرد: در واقع با این کار، برای اولین بار در تاریخ پزشکی دنیا، قلب انسان بیرون از بدن همچنان می تپد و زنده است.

وی با بیان این مطلب که افرادی که پیوند قلب انجام می دهند تا ۱۰ سال و حتی بیشتر عمر می کنند، افزود: این دستگاه هنوز به تایید FDAآمریکا نرسیده است.

این جراح قلب و ریه با عنوان این مطلب که ریسک پیوند قلب برای افراد بالای ۶۵ سال زیادتر است، گفت: جوان ترین عمل پیوند قلب مربوط به نوزاد یک روزه بود و مسن ترین پیوند شونده قلب نیز مرد ۷۷ ساله ای در آمریکا بود که ۱۰ سال پیش پیوند شد و در حدود ۷ سال زنده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha