رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به تصمیم مجلس و اقدام غیر کارشناسی وزارت تأمین اجتماعی در دو وزارت کار و امور اجتماعی و تعاون، گفت: اهمیت حوزه رفاه به گونه‌ای است که احیاء وزارت رفاه در برنامه ششم اجتناب ناپذیر است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به تصمیم مجلس و اقدام غیر کارشناسی وزارت تأمین اجتماعی در دو وزارت کار و امور اجتماعی و تعاون، گفت: اهمیت حوزه رفاه به گونه‌ای است که احیاء وزارت رفاه در برنامه ششم اجتناب ناپذیر است.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از وظایف دولت‌ها تحقق رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر تحقق رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در حوزه‌های مختلف تصریح شده است بر همین اساس ساختارهای متعددی در کشور ایجاد شده و قانون ساختار و نظام جامع رفاه تأمین اجتماعی نیز بر همین اساس تصویب و بر مبنای آن وزرات رفاه تأمین اجتماعی تشکیل شد.

موسوی چلک بیان کرد: بعد از تصمیم مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعداد وزارت‌خانه در یک اقدام غیر کارشناسی وزارت تأمین اجتماعی در دو وزارت کار و امور اجتماعی و تعاون ادغام و در نهایت در یک معاونت در وزارت جدید التأسیس تعاون،‌ کار رفاه اجتماعی تقلیل پیدا کردن علی‌رغم تلاش‌های انجام شده در چند سال اخیر که قابل تقدیر است به دلیل حجم بالای کار وزارت جدید نتوانستیم اقدام اساسی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین تأکید کرد: ناکار آمدی وزارت رفاه تأمین اجتماعی سابق به دلیل عدم پیگیری وظایف محوله در قانون ساختار رفاه و تأمین اجتماعی بود،‌ نه نامناسب بودن وظایف! لذا گستردگی اهمیت حوزه رفاه و تأمین اجتماعی به گونه‌ای است که احیاء وزارت رفاه،‌تأمین اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

موسوی چلک افزود: تحقق اجرای اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله اصول 10، 21 و 29 و دست‌یابی به مؤلفه‌های اجتماعی تصریح شده در سند چشم‌انداز ایران 1404 و سایر قوانین موضوعی مرتبط با این حوزه، سطح‌بندی خدمات، اجرای بیمه فراگیر، اجرای حمایت‌های اجتماعی و مساعدت‌های اجتماعی و ... نیاز به وجود یک ساختار مستقل،‌ مقتدر و جامع و با کفایت در کشور است که همان وزارت رفاه و تأمین اجتماعی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha