صولت مرتضوی گفت: با توجه به کمبود و نیاز داروهای آنتی بیوتیک، خوشبختانه، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش پیدا کرده است.

افزایش تولید آنتی‌بیوتیک به سه میلیون عدد در ماه/ ترخیص ۳۲ تن از مواد اولیه پیش‌سازهای دارویی در گمرک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سیدصولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار ارزنده، خوب و حائز اهمیتی توسط همکاران عزیز ما انجام شده و در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های مناسبی صورت گرفت. با توجه به کمبود و نیاز داروهای آنتی بیوتیک، خوشبختانه، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ تن از مواد اولیه در گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش‌ساز داروهای کشور در حوزه آنتی بیوتیک تامین می‌کند، افزود: تولید داروهای آنتی‌بیوتیک در شرکت‌های داروسازی نسبت به سال گذشته ۸ برابر شده است در کارخانجات ما و با ایجاد خط تولید تمام اتوماتیک سرم در کارخانجات داروپخش، ظرفیت تولید سرم نیز از ۳ میلیون عدد به ۶ میلیون عدد انواع سرم در ماه افزایش یافته است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی اقدامات ارزنده‌ای را داشته اولا برای اولین بار بعد از ۱۵ سال ردیف بودجه برای اورژانس اجتماعی صورت گرفته است و همچنین اولین هتل مناسب‌سازی شده در مشهد مقدس برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شده افتتاح شد. سازمان بهزیستی تقریبا ۱۴۰ هزار نفر از کسانی که در نوبت دریافت بسته حمایتی قرار گرفته بودند را تحت پوشش قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha