دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 162138

یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه چاقی موجب کاهش عمر کلیه پس از پیوند می‌شود، بیان کرد: کاهش وزن نقش موثری را در کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف بویژه مشکلات کلیوی در افراد ایفا می‌کند.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه چاقی موجب کاهش عمر کلیه پس از پیوند می‌شود، بیان کرد: کاهش وزن نقش موثری را در کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف بویژه مشکلات کلیوی در افراد ایفا می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سیدمجید موسوی  موحدبا اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده دو سوم افراد چاق مبتلا به کم تحرکی هستند، گفت: چاقی منجر به افزایش فعالیت کلیه می‌شود، بنابراین کاهش وزن می‌تواند موجب کمک به بهبود عملکرد کلیه‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی شود.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان ابتلا به دیابت در آمریکا بین سال‌های 1990تا 2001 افزایش شدیدی داشته است، تصریح کرد: چاقی یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های دیابت و کلیوی است.


این فوق تخصص کلیه، چاقی را یکی از عوامل موثر در کاهش عمر کلیه پس از پیوند دانست و بیان کرد: چاقی ارتباط مستقیمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. همچنین این عارضه می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی کند.
موسوی یادآورشد: افرادی که می‌خواهند برای پیوند کلیه تحت عمل جراحی قرار گیرند باید وزن قابل قبولی داشته باشند. بنابراین افزایش وزن یک عامل مهم و موثر در کاهش میزان موفقیت عمل پیوند این افراد است.
وی درباره اینکه آیا کاهش وزن می تواند منجر به کاهش عوارض چاقی شود، اظهار کرد: کاهش وزن نقش موثری را در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف بویژه مشکلات کلیوی در افراد ایفا می‌کند.


این فوق تخصص کلیه در پایان با تاکید بر اینکه کاهش 10 درصد از وزن نیز حتی می‌تواند درصد ابتلا به بیماری های کلیوی و دیابت را در افراد کاهش دهد، خاطرنشان کرد: رژیم‌های غذایی خاصی برای افراد براساس سن و شرایط بیماری تجویز می‌شود که افراد باید این رژیم‌ها را به صورت صحیح رعایت کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha