رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به رسانه‌ای کردن نام شرکت‌های متخلف تولیدکننده آب معدنی در پی رعایت نکردن تذکرات این سازمان هشدار داد.

اسامی شرکت‌های متخلف تولیدکننده آب معدنی را رسانه‌ای می‌کنیم

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به رسانه‌ای کردن نام شرکت‌های متخلف تولیدکننده آب معدنی در پی رعایت نکردن تذکرات این سازمان هشدار داد.

رسول دیناروند در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری پلمب شرکت آب معدنی دماوند،‌ افزود:‌ سازمان غذا ودارو بعد از بررسی وضعیت کیفیت آب‌های معدنی به آب معدنی دماوند تذکر داد واعلام کرد که تا اطلاع ثانوی باید از تولید و توزیع آب آشامیدنی دماوند جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر این اساس کارشناسان سازمان غذا ودارو به محل تولید شرکت آب معدنی دماوند رفته و آن را پلمب کردند زیرا از نگاه سازمان غذا ودارو باید اصلاحاتی در نحوه تولید آب معدنی دماوند صورت می‌گرفت در این میان اگر شرکت آب معدنی دماوند منتظر بررسی مجدد می‌ماند این موضوع ظرف چند روز فیصله پیدا می‌کرد به گونه‌ای که می‌توانست دوباره مجوز ورود به بازار را اخذ کند اما متاسفانه این شرکت منتظر نماند و بسته‌های آب معدنی که در انبار مانده بود را توزیع کرد.

رئیس سازمان غذا ودارو یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت آب معدنی دماوند توزیع محصولات خود را قطع نکرد سازمان غذا و دارو ناچار شد تا توزیع آن را متوقف کرده و حتی اسم این شرکت نیز رسانه‌ای کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن اسامی شرکت‌های متخلف در زمینه تولید آب معدنی ندارد، گفت: واقعیت آن است که نمی‌خواهیم به صنعت کشور آسیب وارد شود اما اگر شرکتی اصرار به ادامه انجام تخلفات خود داشته باشد و دستورات سازمان‌های نظارتی را رعایت نکند ناچار به رسانه‌ای کردن نام آن شرکت هستیم.

دیناروند با بیان اینکه حال در بررسی‌های مجدد از آب معدنی دماوند نمونه‌گیری خواهد شد، افزود: در این بررسی‌ها اگر نکات مدنظر اصلاح شود، تاییدیه‌ای صادر خواهد شد و به این ترتیب این شرکت رفع پلمب شده و می‌تواند مجدد فعالیت خود را از سر بگیرد.

 

نمی‌توان سازمان غذا ودارو را به بررسی‌های غیرکارشناسی متهم کرد

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو تلاش زیادی برای بررسی وضعیت کیفیت آب معدنی‌ها انجام داده و به شرکت‌های متخلف تذکرات لازم را ارایه کرده است لذا نمی‌توان این سازمان را به بررسی‌های غیرکارشناسی در کیفیت تولید آب معدنی‌ها متهم کرد.

رئیس سازمان غذا ودارو یادآور شد: تذکرات لازم به شرکت آب معدنی دماوند ارایه شده بود و این شرکت نیز این تذکرات را پذیرفت اما توزیع آن را متوقف نکرد که همین عامل سبب رسانه‌ای کردن نام آب معدنی دماوند شد.

 

نام شرکت های متخلف تولید آب معدنی را رسانه‌ای می کنیم

دیناروند با تاکید بر ضرورت رعایت تذکرات سازمان غذا و دارو به شرکت‌های آب معدنی که تذکراتی را از این سازمان دریافت کرده‌اند، افزود: به طور حتم اگر این شرکت‌ها این تذکرات را رعایت نکنند نام شرکت‌های متخلف را نیز رسانه‌ای خواهیم کرد که البته تاکنون طبق بررسی‌های انجام شده همه این شرکت‌ها تولید و توزیع آب معدنی را متوقف کرده‌اند.

وی با یادآوری برگزاری جلسه مجدد برای بررسی مجدد کیفیت محصولات شرکت‌های متخلف آب‌های معدنی، گفت: قرار است هفته آینده نشستی برگزار شده تا گزارش بازرسی برای آخرین نتایج بررسی‌ها  و آزمایشات مجدد در این جلسه ارایه و مورد رسیدگی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha