محققان به تازگی موفق به ایجاد ترکیب جدیدی از داروها شده اند که می تواند به درمان بیماری افسردگی در سالخوردگان کمک کند.

سلامت نیوز:محققان به تازگی موفق به ایجاد ترکیب جدیدی از داروها شده اند که می تواند به درمان بیماری افسردگی در سالخوردگان کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بیش از نیمی از افراد مبتلا به افسردگی مزمن با یک مشکل بسیار بزرگ در درمان افسردگی روبرو هستند زیرا بیماری این افراد با داروهای ضد افسردگی درمان نمی شود.


به تازگی نتایج آزمایش های انجام شده بر روی این بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که افزودن یک نوع از داروی ضد افسردگی به رژیم درمانی این بیماران در روند بهبودی آنها بسیار موثر واقع شده است.


تحقیق انجام شده نخستین تحقیقی است که نشان می دهد به کار بردن همین استراتژی در درمان افسردگی افراد مسن تر نیز مفید خواهد بود. محققان در این پژوهش توانستند اثبات کنند که استفاده از داروهای ترکیبی برای این بیماران مفید خواهد بود. در نتایج این پژوهش مشخص شد که ترکیب دو نوع از داروی ضدافسردگی تعداد قابل توجهی از بیماران را درمان کرده است و همچنین احتمال خودکشی در آنها را نیز کاهش داده است.


«اریک لنز» به عنوان سرپرست این تحقیق در این باره می گوید: «در درمان افسردگی باید به خاطر داشت که نحوه پاسخ دهی بدن افراد مسن تر به داروهای ضدافسردگی مانند افراد جوان نیست. تغییراتی که در اثر کهولت سن در مغز و بدن ایجاد می شود باعث می شود که داروها در زمینه میزان درمان و تاثیرات جانبی، متفاوت تر عمل کنند.»


او خاطرنشان کرد که حتی زمانی که یک استراتژی درمانی در افراد ۳۰ ساله نتیجه بخش می شود، باید قبل از این که مورد تایید واقع شود بر روی افراد ۷۰ ساله نیز آزمایش شود. در این مطالعه، شرکت کنندگان ترکیبی از داروهای aripiprazole و venlafaxine را دریافت کردند. Aripiprazole در بیشتر موارد برای درمان شیزوفرنی یا حملات جنونی مربوط به اختلال دو قطبی تجویز می شود. شایان ذکر است که تجویز این دو دارو همراه با یکدیگر افسردگی ۴۴ درصد از بیماران را بهبود بخشید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha