رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از هر 6 ازدواج در کشور یک ازدواج به طلاق منجر می شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از هر 6 ازدواج در کشور یک ازدواج به طلاق منجر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به تغییرات زندگی و بروز مشکلات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی در جوامع امروزی شاهد افزایش آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و غیره هستیم.

وی با اشاره به اینکه میزان طلاق در سطح کشور نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته از 17 ازدواج یک طلاق اتفاق می افتاد ولی درطول 5 سال گذشته از هر 6ازدواج درکشور یک طلاق اتفاق می افتد.

بندپی با بیان اینکه متاسفانه مصرف مواد مخدر نیز از سنتی به صنعتی در این مدت تغییر کرده است، افزود: باید رویکرد جدیدی را برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در دولت یازدهم 3 راهبرد را اولویت قرار داده است، اضافه کرد: اولویت اول تلاش و برنامه‌ریزی علمی و مبتنی بر شواهد برای پیشگیری از بروز آسیب‌ها و معلولیت‌هاست.

محسنی بندپی با ابراز خوشحالی پیشگیری از تنبلی چشم در استان اردبیل، گفت: طرح غربالگری چشم در استان اردبیل در کودکان 3 تا 6 ساله با پوشش 98 درصدی اقدام ارزشمندی بوده است.

وی با تاکید براینکه با ابزار پیشگیری باید سراغ آسیب‌هایی که باعث معلولیت می شود، برویم تصریح کرد: خدمات بهزیستی در بحث مشاوره باید از استاندارد لازم برخورد شود و مراکزی که با سازمان بهزیستی نیز همکاری می کنند به منظور ارتقاء خدمات از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه درحال حاضر سازمان بهزیستی کشور بیش از 90 درصد خدمات خود را برون‌سپاری کرده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سعی می کند با برگزاری کلاسهای مختلف دررابطه با آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی را همیاری کند.

وی گفت: مدیر کل قبلی استان درمدت 9 سال و5 ماه عملکرد ارزشمند را از خود به یادگارگذاشته که سازمان بهزیستی درنظر دارد ازایده‌ها و تجربیات ارزشمند وی درفعالیتهایش استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha