رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: نوشابه انرژی زا «Red BUll»، از نظر بهداشتی و شرعی شبهه ناک است و برای این فرآورده مجوزی صادر نشده است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: نوشابه انرژی زا «Red BUll»، از نظر بهداشتی و شرعی شبهه ناک است و برای این فرآورده مجوزی صادر نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بهروز جنت ضمن قاچاق دانستن نوشیدنی «رد بول» که عنوان می شود حاوی اسپرم گاو است، اظهارداشت: سازمان غذا و دارو به هیچ وجه برای این محصول و دیگر محصولاتی که از نظر بهداشتی و شرعی شبهه ناک هستند مجوزی صادر نکرده و نخواهد نمود.

وی افزود: فرآورده ای مجوز ورود به کشور را خواهد یافت که از بررسی سازمان و آزمایش های دقیق، علمی و موشکافانه آن سربلند بیرون بیاید و با موازین شرعی و بهداشتی مغایرتی نداشته باشد.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر عملکرد سازمان غذا و دارو، واردات تمامی فرآورده های غذایی موجود در کشور را منوط به کسب مجوز از سازمان غذا و دارو دانست و با پذیرفتن وجود برخی محصولات قاچاق در سطح عرضه عنوان کرد: با توجه به مسئولیت محوله از سوی قانون نظارت بر کالاهای سلامت محوربر عهده سازمان غذا و دارو است و سازمان نیز در تعاملات فرابخشی که با ارگان های دیگر دارد به مسئله مبارزه با محصولات قاچاق اهتمام جدی می ورزد.

جنت ادامه داد: با توجه به آنکه کنترل مرزها به عهده وزرات بهداشت نیست از دستگاه های خدوم اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی می خواهیم ما را در مبارزه بیش از بیش با این پدیده شوم که علاوه بر اقتصاد کشور، در تهدیدی به مراتب بالاتر سلامت هموطنانمان را نشانه گرفته است یاری دهند تا بدین وسیله و با کمک یکدیگر بتوانیم  از واردات محصولات قاچاق و تقلبی به کشور ممانعت به عمل آید.

وی با یادآوری اینکه بر تمام کالای سلامت محور نظارت وجود دارد و بهداشت محیط و نیروی انتظامی در چارچوب وظایف خود حتما و مانند همیشه به وجود محصولات تقلبی و قاچاق در سطح عرضه خواهند پرداخت به مردم توصیه کرد: صرفا از محصولاتی که آرم سازمان غذا و دارو بر آنها درج گردیده است، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha