چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 16836

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: 196 مورد آنفلوآنزای خوکی در کشور شناسایی شده که 55 درصد آنان، حجاج بودند.

دکتر معصومی در همایش سراسری مدیریت بحران كه شهرستان سرعین برگزار شد، افزود: در کشور ما از 26 خرداد ماه اولین نمونه آنفلوآنزای خوکی شناسایی شده است و تا این لحظه با وجود 196 مورد بیمار، فوتی نداشته ایم.

وی رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله حداقل یک متر از فرد مبتلا و استفاده از ماسک را از راه های پیشگیری از این بیماری خواند و گفت: استفاده از ماسک‌های معمولی به جهت اینکه ظرف یک ساعت استفاده خاصیت خود را از دست می دهند و بخاطر مرطوب شدن کانون تجمع ویروس ها می باشد توصیه نمی شود و به جای آن استفاده از ماسک های ان 92 تجویز می شود.

معصومی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزای خوکی سه برابر کمتر از آنفلوآنزای معمولی اثرات کشندگی دارد، گفت: از زمان شیوع این نوع بیماری از آوریل سال 2009 حدود 57صدم درصد کشته داشته است اما آنچه که اهمیت دارد قدرت سرایت کنندگی آن می باشد.

دبیر کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه کشور در خاتمه استفاده چند میلیارد دلاری برخی از شرکت‌های فرصت طلب از این بیماری در ساخت داروها را یادآور شد و گفت: یکی از این شرکت‌ها که داروهای تولیدی را به انحصار خود درآورده متعلق به وزیرامور خارجه سابق آمریکا دونالد امسفلد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha