عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیشنهاد تجمیع بیمه تامین اجتماعی با سایر ارگانها گفت: دست‌اندازی به سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی قابل قبول نیست و تبعاتی به دنبال دارد.

بیمه ها در قالب تامین اجتماعی تجمیع شوند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیشنهاد تجمیع بیمه تامین اجتماعی با سایر ارگانها گفت: دست‌اندازی به سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی قابل قبول نیست و تبعاتی به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز، مهدی عیسی زاده در گفتگو با مهر به تجمیع بیمه ها اشاره کرد و افزود: بیمه تامین اجتماعی شرایط چندگانه دارد. ضمن اینکه تامین اجتماعی یک بیمه کاملا خصوصی است اما در عین حال یک نهاد نیمه دولتی است و شاید به ظاهر تامین اجتماعی را خصوصی بدانند اما در واقع این بیمه متعهد به پاسخگویی است و موظف است به مجلس، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور توضیح عملکرد بدهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی متعهد است که بیمه گران خود را تحت پوشش مزایای خوبی در بیاورد گفت: با توجه به توانایی سازمان تامین اجتماعی، اعتقاد شخصی من این است که همه بیمه ها در قالب بیمه تامین اجتماعی تجمیع شوند.

عیسی زاده در خصوص اینکه پس از ادغام بیمه ها، اموال سازمان تامین اجتماعی به دولت منتقل شود، گفت: در مجلس بحث انتقال یک بیمه به سازمان تامین اجتماعی مطرح شد اما مورد موافقت قرار نگرفت. بیمه شدگان حدود ۱۳ سال به این شرکت حق بیمه واریز کرده اند و یک باره می خواهند به بیمه تامین اجتماعی منتقل کنند. اما بحث بر سر این است که بیمه تامین اجتماعی متضرر نشود.

وی با اشاره به اینکه الان بیمه تامین اجتماعی نمی تواند همه بیمه ها را در خود پذیرش کند، افزود:  این سازمان از نظر تعداد بیمه شده مشکل ندارد اما در بودجه و سیستم خود دارای مشکلاتی است. کدام شرکت بیمه ای بدش می آید که این اندازه پول و امکانات را دریافت کند؟

عیسی زاده با تاکید بر اینکه اقدام وزارت تعاون ، کار و رفاه در طرح بیمه سلامت، قابل قبول و مثبت بوده است گفت: بیمه سلامت با دیگر بیمه ها فرق دارد. ما نمی توانیم و نباید جان انسان ها را با پول و دفترچه یا حقوق و مزایا مقایسه کنیم.بیمه سلامت فراتر از وابستگی به دیگر بیمه ها باید عمل کند و همه جانبه و همه جایی باشد.

به گفته وی ، سازمان بیمه سلامت باید به سراسر کشور برود و همه جا را جستجو کند و حتی اگر در روستاها هم یک نفر بیمه شده مانده، بیمه شود. خط مقدم بیمه سلامت باید محرومان مرز نشین و روستاییان محروم باشد و بعد از آن باید به فکر مردم تهران یا دیگر کلانشهرها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha