رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه ۵۸ هزار نیروی اورژانس جهت ارائه خدمت به هموطنان در چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند، گفت: سال آینده فعالیت بالگرد آمبولانس‌ هوایی راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه ۵۸ هزار نیروی اورژانس جهت ارائه خدمت به هموطنان در چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند، گفت: سال آینده فعالیت بالگرد آمبولانس‌ هوایی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امین صابرنیا در حاشیه همایش رؤسای اورژانس کشور اظهارداشت: برنامه امروز جهت آمادگی اورژانس در ایام نوروز و مراسم چهارشنبه آخر سال تشکیل شده و پیشبرد بهتر برنامه‌ها برای سال آینده از دیگر اهداف برگزاری برنامه امروز است.

وی افزود: استقرار اورژانس، در نظر گرفتن تخت‌های ویژه، استقرار متخصص مقیم در بیمارستان‌ها، بازبینی به صورت روزانه از فعالیت‌ کلینیک‌های ویژه توسط رؤسای اورژانس از اهداف همایش روسای اورژانس است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه برای سال آینده با حرکت وزارت بهداشت اورژانس را مجهز به بالگرد آمبولانس خواهیم کرد، گفت: امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر محقق شود.

صابرنیا از افزوده شدن 2 پایگاه اورژانس تا پایان سال به 18 پایگاه قبلی خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس برای ایام عید و مراسم چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل جهت ارائه خدمت به هموطنان را دارند.

وی ادامه داد: 180 آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس در اوایل فروردین اضافه خواهد شد. همچنین در تهران اورژانس پاسخگو به ناشنوایان عزیز خواهد بود و براساس طرح تحقیقاتی که سال گذشته با همکاری انجمن ناشنوایان انجام گرفت امسال به صورت پایلوت در تهران پاسخگوی ناشنوایان در حوزه اورژانس خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اضافه کرد: ناشنوایان برای بهره‌مند شدن از این مسئله باید خودشان را به انجمن ناشنوایان معرفی کرده و شماره خود را در این انجمن ثبت کنند. بر همین اساس این قشر از جامعه می‌توانند نیازهای اورژانس خود را دریافت کنند.

صابرنیا در ادامه اظهارداشت: توسعه موتور آمبولانس‌ها نیز مجوزهایش به خوبی پیش رفته و در این رابطه از دولت مجوز گرفته‌ایم و سال آینده با اولویت استان‌های شلوغ و پر تراکم، موتور آمبولانس‌ها فعال خواهند شد که در فاز اول ما 500 موتور آمبولانس را نیاز خود برشمردیم ولی شاید در فاز نخست تنها 200 مورد از این آمبولانس‌ها فعالیت‌ خود را آغاز کنند.

به گفته وی، در حال حاضر این موتور آمبولانس در تهران فعال است و مردم پایتخت واقعاً از این مسئله ابراز رضایتمندی کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اضافه کرد: در رابطه با مدیریت بحران نیز برنامه عملیاتی برای اورژانس تدوین شده تا بتوانیم در سناریوهای بحران با همکاری دانشگاه‌ها به صورت مناسب پاسخگو باشیم. همچنین پروتوکل اجرایی در مورد پدافند غیر عامل نیز ایجاد شده و در حال تکمیل است.

صابرنیا در مورد مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: در حال حاضر 2 هزار و 162 پایگاه اورژانس، 20 پایگاه آمبولانس هوایی، 2 پایگاه دریایی و 30 موتور آمبولانس در کشور فعال است که در چهارشنبه آخر سال و طرح نوروزی به کار گیری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین سال پیش هلال احمر همکاری مناسبی با ما داشت و هم‌افزایی خوبی میان اورژانس و هلال‌احمر بود، انشاالله امسال نیز شاهد این هم‌افزایی هستیم.

وی افزود: 18 هزار پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی و 40 هزار پرسنل اورژانس بیمارستانی آماده 100 درصد برای ارائه خدمت به هموطنان را دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خاطرنشان کرد: برای مراسم چهارشنبه آخر سال تیزرهای آموزشی را تهیه کرده و تلاش می‌کنیم در کل شهرهای کشور این تیزرهای آموزشی جهت اطلاع رسانی مردم و پیشگیری از حوادث توزیع شود. همچنین آمادگی برای پس از حادثه نیز در اورژانس وجود دارد ولی با این حال به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که در مراسم چهارشنبه آخر سال کنار فرزندان خود باشند تا شاهد وقوع حوادث کمتری باشیم.

صابرنیا با بیان اینکه نارنجک‌های آتش زا آسیب‌های زیادی را ممکن است به افراد وارد کند، گفت: بیشترین این آسیب‌ها براساس آمارهای سال پیش بیشتر در محدوده صورت و دست‌ها ایجاد شده و این مسئله ظاهر فرد را دچار مشکل می‌کند علاوه بر بار روانی هزینه‌های درمانی نیز بر دوش خانواده‌ها می‌افتد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در پایان گفت: طی نامه‌ای به همه مراکز اورژانس در شهرها اعلام شده که در مراسم چهارشنبه آخر سال در معابر پر جمعیت مستقر شوند و آمادگی لازم جهت ارائه خدمات در حوزه سوختگی را داشته باشند همچنین بتوانند این بیماران را با سرعت بیشتری به مراکز سوختگی ارجاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha