رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: وزش طوفان گرد و خاک در زابل موجب فرسایش بسیاری از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها شده است به همین دلیل برای توسعه و نوسازی تجهیزات نیازمند توجه وزارت بهداشت هستیم.

طوفان 4 هزار و 592 نفر را راهی بیمارستان کرد/بیمارستان‌های زابل نیاز به توسعه و نوسازی تجهیزات دارد

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: وزش طوفان گرد و خاک در زابل موجب فرسایش بسیاری از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها شده است به همین دلیل برای توسعه و نوسازی تجهیزات نیازمند توجه وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، با توجه به آغاز طوفان گردو خاک از روز سنه شنبه تاکنون، گفت: شهرستان زابل از زمان خشک شدن دریاچه هامون هر ساله دچار طوفان گرد و خاک و شن می‌شود اما امسال طوفانی که از روز سه شنبه رخ داده طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: روز پنج شنبه زابل بیشترین میزان آلودگی را تجربه کرده است و میزان ذرات معلق در هوا 21 برابر حد مجاز گزارش شده بود.

نصیری با توجه به مشکلاتی که طوفان برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد کرده است، عنوان کرد: علاوه بر حجم گسترده مراجعات طوفان شدید موجب قطع برق بیمارستان اصلی زابل شده بود که با تلاش تکنسین‌ها بعد از 12 ساعت برق مجدد وصل شد.

وی افزود: وزش طوفان گرد و خاک هر ساله موجب فرسودگی دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی شده است به همین دلیل نیاز است تا وزارت بهداشت نسبت به توسعه و نوسازی تجهیزات پزشکی اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های زابل نیاز شدید به دستگاه‌های تهویه، اکسیژن ساز سیار و احیا کننده تنفسی است.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون 4 هزار و 592 نفر به مراکز درمان مراجعه کرده‌اند که 119 نفر در بیمارستانی بستری و 4 هزار و 473 نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha