معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: با اجرای طرح سیمفا، تعویض و سلامت قطعه کربن کنیستر خودروها در اخذ برگه معاینه فنی لحاظ می شود.

لزوم تعویض کنیستر خودروها در اخذ برگه معاینه فنی

سلامت نیوز:معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: با اجرای طرح سیمفا، تعویض و سلامت قطعه کربن کنیستر خودروها در اخذ برگه معاینه فنی لحاظ می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران  در خصوص لزوم نصب قطعه کربن کنیستر بر روی باک خودروها اظهار داشت: با نصب قطعه کربن کنیستر بر روی باک خودروها،‌ از خروج گازهای آلاینده موجود در بنزین (قبل از سوختن) جلوگیری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه گازهای آلاینده موجود در بنزین (قبل از احتراق) بسیار پرخطر هستند، تصریح کرد: یک لیتر بنزین، چند هزار متر مکعب هوا را آلوده می‌کند، بنابراین تعویض قطعه مذکور بسیار پراهمیت است.
 
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران با تأکید بر اینکه قیمت قطعه کربن کنیستر ،اندک است، بیان داشت: عدم آشنایی رانندگان با لزوم تعویض این قطعه یکی از دلایل فراموشی اهمیت سلامت آن است.
 
رستگاری ادامه داد: با تعویض این قطعه، مصرف بنزین در طول سال، حدود یک یا 2 باک کاهش پیدا می کند که این میزان هزینه، بالاتر از قیمت قطعه مذکور نبوده و در واقع به صرفه نیز خواهد بود.
 
وی درباره عمر مفید این قطعه گفت: طول عمر قطعه کربن کنیستر (جاذب بخارات بنزین) با توجه به کیفیت سوخت و کارکرد صحیح موتور خودرو 60 تا 100 هزار کیلومتر است.
 
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران با تأکید بر اینکه با اجرای طرح سیمفا، تعویض و سلامت قطعه کربن کنیستر خودروها در اخذ برگه معاینه فنی لحاظ خواهد شد، گفت: پایان یافتن عمر مفید این قطعه و کاتالیست (جاذب گازهای خروجی) به منزله از بین رفتن خواص استاندارد یورو 4 در آن است.

رستگاری تصریح کرد: امیدوارم رانندگان نسبت به بررسی صحت کارکرد 2 قطعه کربن کنیستر و کاتالیست اقدام و در صورت نیاز به تعویض آن بپردازند.

       
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha