چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 190289

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی با گلایه از بی توجهی وزارت بهداشت به سلامت روان گفت: باید از ظرفیت ۲۰ هزار مشاور برای غربالگری سلامت روان در مدارس استفاده کرد.

ضرورت غربالگری سلامت روان در مدارس

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی با گلایه از بی توجهی وزارت بهداشت به سلامت روان گفت: باید از ظرفیت ۲۰ هزار مشاور برای غربالگری سلامت روان در مدارس استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،پروانه محمدخانی  با بیان اینکه جداسازی آموزش در وزارت بهداشت از آموزش عالی لطمات زیادی به سلامت جامعه وارد کرده است، افزود: بخش زیادی از آموزشهای سلامت در وزارت علوم باقی مانده است و بقیه به وزرات بهداشت محول شده است.

وی تاکید کرد: آموزش‌های روانشناسی و مشاوره به وزارت علوم سپرده شده است و موضوع سلامت زیستی را وزارت بهداشت پیگیری می کند که این جدایی سبب شده است تا سلامت جامعه دو پاره شود.

این روانشناس ادامه داد: باید موازی کاریها از میان برداشته شود زیرا سلامت انسان دارای ۴ بعد است که وزارت بهداشت تنها به بعد زیستی آن توجه دارد.

محمدخانی خاطرنشان کرد: سلامت روان یکی از ابعاد اصلی سلامت انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راه می توانیم از ظرفیت ۲۰ هزار مشاور موجود در کشور برای غربالگری سلامت روان جامعه استفاده کنیم.

وی گفت: کشورهای توسعه یافته به صورت جدی موضوع سلامت روان را در برنامه های عمومی سلامت آماده کرده اند و این در حالی است که ما در این حوزه هیچ برنامه مدونی نمی بینیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: مدارس زمینه بسیار خوبی برای ارائه خدمات غربالگری سلامت روان هستند و اگر این موارد در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد شاهد این حجم وسیع آسیبهای اجتماعی در سنین بزرگسالی نخواهیم بود.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha