داروی لاغری «سوپراسلیم» و «اسلیم‌دیت» كه به طور غیرقانونی در بازار وجود دارد، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و می‌تواند عوارض‌زا باشد.

دكتر مهران ولایی، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار كرد: داروی لاغری كه به صورت مجاز چند سالی وارد بازار ایران شده، دارویی به نام «اسلیم‌لس» و «لیپواسلیم» است كه در سه نوع و طعم متفاوت در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینكه این دارو برای كم‌ كردن وزن استفاده می‌شود، اظهار كرد: این دارو نوعی فیبر است كه معده را پر می‌كند و موجب سیری كاذب فرد و پایین‌ آمدن چربی خون می‌شود.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكی ایران تصریح كرد: متأسفانه داروی دیگری با نام «سوپراسلیم» و «اسلیم‌دیت» به طور قاچاق وارد كشور شده و تاكنون هیچ تائیدیه‌ای از وزارت بهداشت دریافت نكرده است. این داروها از كشورهای چین و تایوان وارد می‌شوند و به صورت غیرقانونی در بازار وجود دارد. ضمنا در مورد این داروها از طریق ماهواره‌ و اینترنت تبلیغات شده است.

داروی لاغری «سوپراسلیم» موجب افسردگی و ضعف شدید می‌شود

دكتر كیوان الچیان، متخصص بیماری‌های داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران هم با بیان اینكه داروی لاغری «سوپراسلیم» كه در حال حاضر در بازار با قیمت‌های متفاوت توزیع می‌شود، موجب ضعف شدید و افسردگی می‌شود، اظهار كرد: اخیراً‌ دارویی به نام «سوپراسلیم» از چین به طور غیرقانونی وارد امارات و از دبی وارد ایران می‌شود كه دقیقا مشخص نیست حاوی چه ماده دارویی است و تركیبات آن روی برچسب نوشته نشده است.
وی با اشاره به اینكه وزارت بهداشت این دارو را تائید نكرده است، گفت: افرادی كه این دارو را مصرف كرده‌اند دچار تهوع، بی‌اشتهایی، ضعف شدید و در برخی موارد افسردگی و سردرد شده‌اند. توصیه می‌شود مردم قبل از استفاده از هر نوع قرص و دارویی به آرم وزارت بهداشت توجه و با پزشك هماهنگ كنند.

این متخصص داخلی تصریح كرد: بیشترین حجمی كه برای لاغری در مراحل اولیه از دست می‌رود آب بدن است و در مراحل بعدی ممكن است چربی از دست برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha