درحالی ‌که صبح دیروز اعلام شد، یکی از محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده دنا به دلایل نامشخصی در اتاقک کوچک خود در نزدیکی پاسگاه محیط‌بانی «خونگاه» جان سپرده اما چند ساعت بعد خبر آمد که دلیل مرگ او گازگرفتگی بوده است.

مرگ خاموش محیط‌بان «خونگاه»

سلامت نیوز:   درحالی ‌که صبح دیروز اعلام شد، یکی از محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده دنا به دلایل نامشخصی در اتاقک کوچک خود در نزدیکی پاسگاه محیط‌بانی «خونگاه» جان سپرده اما چند ساعت بعد خبر آمد که دلیل مرگ او گازگرفتگی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،،مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد ظهر دیروز دلیل مرگ«حسن دانانسب» محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا را مسمومیت با گاز منواکسیدکربن اعلام کرد.


پیشتر ازسوی مدیر روابط‌عمومی اداره کل محیط‌زیست کهگیلویه وبویراحمد گفته شده بود که «هنوز دلیل مرگ این محیط‌بان مشخص نیست.» و جسد آن مرحوم با هماهنگی مراجع قضائی برای بررسی و کالبدشکافی به پزشکی ‌قانونی یاسوج ارجاع داده شد.


ظهر دیروز کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: «براساس نمونه‌برداری‌ها و کالبدشکافی روی جسد آن مرحوم مشخص شده که علت مرگ به دلیل گازگرفتگی بوده و براساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده توسط پزشکی قانونی مورد مشکوکی از مسائل جنایی در زمینه مرگ محیط‌بان دنا وجود نداشت.»

هادی سینایی، مدیر روابط‌عمومی اداره کل محیط‌زیست کهگیلویه وبویراحمد از قول خانواده آن مرحوم نقل کرد که آنها از ٢روز پیش که این محیط‌بان از منزل خارج شده، از او بی‌خبر بوده‌اند تا این‌که غروب جمعه متوجه مرگ او در اتاق کوچکی در باغش شدند. از آن‌جا که خانواده و اداره کل محیط‌زیست استان مرگ این محیط‌بان را مشکوک دانسته بودند، جسد او برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد.


سینایی درباره این محیط‌بان هم گفت: «حسن دانانسب یکی از محیط‌بانان شجاع حفاظت از محیط‌زیست استان بوده که بالای ٢٢‌سال سابقه خدمت داشت که روز جمعه در اتاق کوچکی در باغ شخصی‌اش و در نزدیکی پاسگاه محیط‌بانی «خونگاه» فوت کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha