چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 205060

شاید شما هم شنیده باشید که نوعی آنتی‌اکسیدان به‌نام لوتئین برای چشم‌ها مفید است، اما مطالعات علمی چنین چیزی را تایید نکرده‌اند. با این‌حال، همین مطالعات نشان می‌دهند که لوتئین می‌تواند در مقابل سرطان از انسان‌ها محافظت کند.

اسفناج خام بخورید تا سرطان نگیرید!

سلامت نیوز: شاید شما هم شنیده باشید که نوعی آنتی‌اکسیدان به‌نام لوتئین برای چشم‌ها مفید است، اما مطالعات علمی چنین چیزی را تایید نکرده‌اند. با این‌حال، همین مطالعات نشان می‌دهند که لوتئین می‌تواند در مقابل سرطان از انسان‌ها محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، شاید شما هم شنیده باشید که نوعی آنتی‌اکسیدان به‌نام لوتئین برای چشم‌ها مفید است، اما مطالعات علمی چنین چیزی را تایید نکرده‌اند. با این‌حال، همین مطالعات نشان می‌دهند که لوتئین می‌تواند در مقابل سرطان از انسان‌ها محافظت کند.


اسفناج، سبزی مهمی است که مقدار قابل توجهی از لوتئین، زیگزانتین و کاروتنوئیدها برای بدن فراهم می‌کند. البته اسفناج خام یا کمتر پخته‌شده، حاوی لوتئین بیشتری است. این مواد مهم، مولکول‌های ناپایدار (رادیکال‌های آزاد) را قبل از آسیب‌رسانی به سلول‌های بدن، از بین می‌برند. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که همین عناصر می‌توانند از افراد در مقابل سرطان‌های دهان، مری و معده محافظت کنند. مطالعات دیگری هم نشانگر این هستند که کاروتنوئیدهای موجود در اسفناج، خطر ابتلا به سرطان‌های تخمدان، ریه،‌ اندومتریال و کولورکتال را کاهش می‌دهند. نکته دیگر این‌که اسفناج خام یا کمتر پخته‌شده، حاوی لوتئین بیشری است.


از آن‌جایی که فولات و فیبر زیادی در اسفناج وجود دارد، محققان فکر می‌کنند که مصرف این سبزی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های زیادی را کاهش بدهد. فولات در تولید سلول‌های جدید و ترمیم DNA به بدن کمک می‌کند. این نکته خصوصا در سن باروری برای زنان مهم است، چون می‌تواند از مبتلا شدن جنین به نقص لوله عصبی جلوگیری کند.
منبع:webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha