مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای ریسک سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. این رژیم غذایی مملو از ماهی، روغن زیتون و سبزیجات است.

کاهش ۴۰ درصدی ریسک سرطان سینه با رژیم غذایی مدیترانه ای

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای ریسک سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. این رژیم غذایی مملو از ماهی، روغن زیتون و سبزیجات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، فواید رژیم غذایی مدیترانه ای متعدد بوده و از کاهش ریسک بیماری قلبی تا افزایش قدرت مغز را دربرمی گیرد. حال مطالعه جدید محققان دانشگاه ماستریخت هلند نشان می دهد این رژیم غذایی ریسک ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.

محققان پی بردند زنانی که به دقت رژیم غذایی شان تحت نظر بود و رژیم شان سرشار از گیاهان، ماهی و روغن زیتون بود، ۴۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به نوعی سرطان سخت سینه قرار داشتند.

در این مطالعه بیش از ۶۲ هزار زن به مدت ۲۰ سال تحت نظر بوده و محققان پی بردند ریسک ابتلا به سرطان سینه ER-منفی در این زنان در مقایسه با زنانی که رژیم غذایی با حداقل شباهت به رژیم غذایی مدیترانه ای را داشتند ۴۰ درصد کمتر بود.

به گفته محققان، سرطان سینه ER-منفی از لحاظ درمان بسیار دشوار بوده و غالباً نسبت به انواع دیگر سرطان کشنده تر است چراکه به هورمون ها یا درمان های هورمونی واکنش نشان نمی دهد.

  
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha