سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت: در صورت وقوع آتش‌سوزی و هرگونه حادثه برای افراد در مراسم چهارشنبه‌سوری، با استفاده از آب خنک نسبت به اطفای حریق اقدام کنید، مصدومان حوادث آتش‌سوزی را با پتو بپوشانید و بدون مداخله درمانی به اولین مرکز ارائه خدمات برسانید.

چگونه چهارشنبه‌سوری را ایمن برگزار کنیم؟

سلامت نیوز:رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت: در صورت وقوع آتش‌سوزی و هرگونه حادثه برای افراد در مراسم چهارشنبه‌سوری، با استفاده از آب خنک نسبت به اطفای حریق اقدام کنید، مصدومان حوادث آتش‌سوزی را با پتو بپوشانید و بدون مداخله درمانی به اولین مرکز ارائه خدمات برسانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر زهرا بزرگ‌زاده  اظهار کرد: مطابق با برنامه هر سال در ایام نوروز و شب چهارشنبه آخر سال، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و کلیه خدمات درمانی و مراکز بهداشت با نیروهای مجرب آمادگی کامل جهت پوشش حوادث احتمالی را دارند.

وی با اشاره به شعار امسال معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور مبنی بر "‌چهارشنبه‌سوری را ایمن برگزار می‌کنیم"، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با پیشگیری از وقوع حوادث و رعایت نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری، پایان سال خوبی را رقم بزنند. با توجه به این‌که بیشتر مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری، نوجوانان و جوانان در رده سنی 15 تا 25 سال هستند، لازم است  والدین در آیین چهارشنبه‌سوری همراه با فرزندان خود حضور یابند تا حوادث و خطرات احتمالی نیز کاهش یابد.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت:‌ همچنین باید سیستم‌های نظارتی بر فروش مواد محترقه وجود داشته باشد تا اقلامی که به دست مردم می‌رسد، استاندارد باشند.

بزرگ‌زاده افزود:‌ خوشبختانه در سال‌های اخیر با اخذ مجوز از شهرداری، استانداری و فرمانداری مکان‌هایی برای روشن ‌کردن آتش و برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته شده است که در این مکان‌ها حراست فیزیکی کامل و تیم‌های مجرب درمانی مستقر می‌شوند.

وی ‌خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های سال‌های اخیر در بحث چهارشنبه‌سوری موجب شده که هموطنان با دیدی آگاهانه و باز به استقبال این روز به یاد ماندنی بروند و بدین ترتیب در 5 سال اخیر با کاهش چشمگیر مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری مواجه شویم.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت:‌ بیشتر آسیب‌ها و صدمات ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری عمدتا در ناحیه صورت و دست‌ها هستند و مجرای تنفسی، چشم‌ها و نیمه فوقانی بدن نیز مورد تهدید جدی  آسیب دیدن قرار دارند.

بزرگ‌زاده افزود: توصیه می‌شود در صورت وقوع آتش‌سوزی و هرگونه حادثه برای افراد در مراسم چهارشنبه‌سوری، با استفاده از آب خنک نسبت به اطفای حریق اقدام کنید، مصدومان حوادث آتش‌سوزی را با پتو بپوشانید و بدون مداخله درمانی به اولین مرکز ارائه خدمات برسانید.

وی عنوان‌ کرد: همچنین از روشن‌ کردن آتش در محافل و معابر و محیط بسته خودداری کنید، جعبه  کمک‌های اولیه را همراه داشته باشید و از نگهداری مواد محترقه در کنار آتش و هل دادن یکدیگر جدا اجتناب کنید.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha