چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 208891

محققان ایرلندی مدعی شده‌اند کسانی که فرآورده‌های لبنی پرچرب مانند پنیر مصرف می‌کنند، احتمالا دارای سطوح کلسترول و شاخص توده بدنی کمتری نسبت به کسانی هستند که از محصولات کم‌چرب لبنی استفاده می‌کنند.

خبر خوب برای دوستداران پنیر

سلامت نیوز: محققان ایرلندی مدعی شده‌اند کسانی که فرآورده‌های لبنی پرچرب مانند پنیر مصرف می‌کنند، احتمالا دارای سطوح کلسترول و شاخص توده بدنی کمتری نسبت به کسانی هستند که از محصولات کم‌چرب لبنی استفاده می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، محققان دانشگاه کالج دوبلین در ایرلند اثر مواد غذایی لبنی همچون شیر، پنیر، ماست، خامه، و کره را بر نشانگرهای چربی بدن و سلامت روی حدوداً ۱۵۰۰ تن از افراد بین ۱۸ تا ۹۰ ساله بررسی کردند و متوجه شدند که مصرف پنیر سبب افزایش چربی بدن یا لیپوپروتئین کم‌چگالی کلسترول (Low-density lipoprotein یا به طور مخفف LDL) نمی‌شود.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از فری‌پرس‌ژورنال، این گروه از محققان دریافتند که استفاده از لبنیات پرچرب با فشار خون پایین‌تر، اندازه دور کمر کمتر، درصد پایین‌تر چربی بدن، و شاخص توده بدنی یا BMI کمتر همراه است.
پژوهشگران گفته‌اند افرادی که به طور منظم ماست و شیر کم‌چرب مصرف می‌کنند میل به خوردن میزان بیشتری کربوهیدرات دارند.
این مطالعه نشان داده است افرادی که از الگوی غذایی «کم‌چرب» پیروی می‌کنند سطوح بالاتری کلسترول LDL دارند.
جزئیات بیشتری از این تحقیق در مجله تغذیه و دیابت (Nutrition and Diabetes) انتشار یافته است. (سلامت آنلاین/ ترجمه: زری حسین‌زاده)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha