فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: دختر ۷ ساله‌ای که به دلیل مشکل حاد قلبی 2 سال در صف انتظار دریافت عضو پیوندی بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پایان خوش انتظار کودک 7 ساله برای پیوند قلب

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: دختر ۷ ساله‌ای که به دلیل مشکل حاد قلبی 2 سال در صف انتظار دریافت عضو پیوندی بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی صادق‌پور طبایی فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند  گفت: روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت ماه، اعضای کودک 7 ساله‌ای که بر اثر سانحه دچار مرگ مغزی شده بود اهداء شد.

وی افزود: این کودک 7 ساله ابتدا در اثر سانحه دچار خونریزی مغزی شد و در اتاق عمل تحت جراحی قرار گرفت، اما متأسفانه به زندگی برنگشت و تیم پزشکی تشخیص مرگ مغزی را دادند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: بعد از اعلام مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده کودک، جراحی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران انجام شد و اعضای بدن کودک به مراکز مورد نیاز منتقل شدند.

صادق‌پور اضافه کرد: قلب این کودک 7 ساله به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل و به یک دختر 7 ساله که به دلیل مشکل شدید قلبی 2 سال در صف انتظار بود، پیوند زده شد. این دختر 7 ساله در چند روز اخیر مشکلش حاد شده بود و در صورتی که پیوند انجام نمی‌شد، امید چندانی به زنده ماندنش نبود.

وی گفت: بعد از انتقال قلب به بیمارستان شهید رجایی، اعضای تیم اهداء که شامل متخصص قلب کودکان، متخصص بیهوشی، تکنسین اتاق عمل، پرستار آی‌سی‌یو، پمپیست و دیگر پرسنل که جمعاً شامل 50 نفر متخصص هستند، گرد آمدند و عمل پیوند انجام گرفت.

صادق‌پور طبایی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل نبود ترافیک در روز پنج‌شنبه در مدت زمان 20 دقیقه قلب از بیمارستان مسیح دانشوری به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد و عمل از ساعت 5:30 آغاز و در ساعت 7 تمام شد. این کودک 7 ساله بعد از 2 ساعت در آی‌سی‌یو به هوش آمد و کلیه علائم نارسایی‌اش از بین رفته بود و از دستگاه جدا شد و هم‌اکنون حال کودک بسیار خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha