دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه روزه‌‌داران باید از مصرف آب بسیار خنک در وعده افطار و آغاز روزه به شدت خودداری کنند، یادآور شد:مصرف آب و مایعات فراوان موجب بروز سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود.

در افطار آب یخ مصرف نکنید

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه روزه‌‌داران باید از مصرف آب بسیار خنک در وعده افطار و آغاز روزه به شدت خودداری کنند، یادآور شد:مصرف آب و مایعات فراوان موجب بروز سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران ، با بیان اینکه در ماه رمضان به روزه‌داران توصیه می‌شود افطار خود را با مایعات ولرم آغاز کنند، گفت: مصرف چای، شیرگرم، سوپ و آش سبک بهترین پیشنهاد برای آغاز روزه است.

وی افزود: همچنین به افراد توصیه می‌شود برای رفع عطش از نوشیدن مقدار زیادی آب بسیار خنک خودداری کنند، زیرا این اقدام منجر به بیماری‌های گوارشی، سوء‌هاضمه و رودل می‌شود.

هاشمی یادآور شد: همچنین به افراد توصیه می‌شود پس از افطار به فاصله 30 دقیقه شام مصرف کنند که پیشنهاد می‌شود در این وعده غذایی نیز از غذاهای سبک استفاده شود.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با تاکید بر اینکه افراد از خوردن مواد غذایی زودجذب و حاوی قند به شدت باید خودداری کنند، گفت: مصرف موادی مانند زولبیا بامیه و سایر شیرینی‌جات در وعده افطار می‌تواند منجر به افزایش قند خون و در نتیجه افزایش ترشح انسولین شود. بدین‌صورت که فرد در ساعات اولیه افطار دچار افزایش قند خون و پس از مدت اندکی دچار کاهش قند خون می‌شود که این امر می‌تواند در سلامت آنها تاثیر منفی بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی به افراد توصیه می‌شود در وعده افطار اعتدال غذایی را به خوبی رعایت کنند و از مصرف مواد قندی بسیار شیرین و زودجذب و مایعات فراوان به شدت خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha