چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 216240

افراد مبتلا به آلبینیسم (زالی) با اشکال مختلفی از تبعیض در سراسر جهان رو به رو هستند. زالی هم چنان به لحاظ اجتماعی و پزشکی به شدت ناشناخته مانده است. ظاهر فیزیکی افراد مبتلا به زالی معمولاً موجب باورهای نادرست و توهمات برگرفته از خرافات می شود که منجر به نادیده گرفتن پرورش این دسته از کودکان و طرد اجتماعی آن ها می شود. در نتیجه انواع متنوعی از بدنامی و تبعیض علیه این کودکان شکل می گیرد.

۱۳ ژوئن، روز جهانی آگاهی آلبینیسم

سلامت نیوز:افراد مبتلا به آلبینیسم (زالی) با اشکال مختلفی از تبعیض در سراسر جهان رو به رو هستند. زالی هم چنان به لحاظ اجتماعی و پزشکی به شدت ناشناخته مانده است.

ظاهر فیزیکی افراد مبتلا به زالی معمولاً موجب باورهای نادرست و توهمات برگرفته از خرافات می شود که منجر به نادیده گرفتن پرورش این دسته از کودکان و طرد اجتماعی آن ها می شود. در نتیجه انواع متنوعی از بدنامی و تبعیض علیه این کودکان شکل می گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحددر برخی از جوامع، عقاید نادرست تحت تاثیر خرافات، امنیت و زندگی این دسته از افراد مبتلا به زالی را در معرض خطر مداوم قرار داده است. این عقاید کهنه در حال حاضر نیز در نگرش های فرهنگی و عادات معمول مردم در سراسر جهان وجود دارد.

در 18 دسامبر 2014، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 13 ژوئن را "روز بین‌المللی آگاهی از آلبینیسم (زالی)" نامید. همچنین در 2013 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای برای پیشگیری از حمله به افراد مبتلا به آلبینیسم و تبعیض علیه آنان به تصویب رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha