جمعه ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 21699

روز شنبه 13 آذر صرفا همه مهدکودکها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاهها و ادارات دولتی دایر است.

مراکزی که فردا در تهران تعطیل هستند

به گزارش سلامت نیوز کمیته مواقع اضطراری هوای تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به لحاظ آلاینده ها، وضعیت در تهران همچنان در شرایط هشدار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در ر این اطلاعیه آمده است: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ایستگاه های اندازه گیری در سطح شهر تهران، شرایط پایداری جوی در این شهر در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه همچنان استمرار خواهد داشت و به لحاظ آلاینده ها، وضعیت همچنان در شرایط هشدار است لذا کمیته مواقع اضطراری هوای تهران اعلام می دارد :

1- روز شنبه 13 آذر صرفا همه مهدکودکها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاهها و ادارات دولتی دایر است.

2- شنبه و یکشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمانهای دولتی به جز بانکها در شهر تهران یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد و با برنامه ریزی مسئولان در آینده کاهش ساعت کاری جبران خواهد شد.

3- اجرای طرح زوج و فرد خودروها همچنان برای شهر تهران ادامه خواهد یافت و شهروندان عزیز تهرانی برای تامین سلامتی خود و دیگر همشهریان ضمن حداکثر همکاری و همراهی با ماموران راهنمائی و رانندگی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

4- به همه مسئولان ومدیران دستگاههای اجرایی در شهر تهران توصیه می شود از تردد غیر ضرور خودروهای دولتی به شدت جلوگیری کنند و آیین نامه دورکاری درخصوص کارکنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا کنند.

5- ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و موتورسیکلت های آلوده کننده جلوگیری و با آنها برخورد قانونی می کنند.

6- افراد سالمند و یا مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای تنفسی از حضور در معابر خودداری کنند.

7- به ورزشکاران توصیه می شود از فعالیت های شدید در محیط روباز و کوهپیمایی به خصوص در ساعات صبحگاهی خودداری کنند.

8- از فعالیت کارخانجات، مراکز صنعتی، معادن شن و ماسه و دیگر واحدهای آلاینده که ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند از سوی مسئولان سازمان محیط زیست و صنایع و معادن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha