چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 219279

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: به انتظار جامعه پزشکی در هفتمین انتخابات نظام پزشکی پاسخ داده نشد و در انجام آن موفق نبودیم.

موفق نبودن انتخابات نظام پزشکی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: به انتظار جامعه پزشکی در هفتمین انتخابات نظام پزشکی پاسخ داده نشد و در انجام آن موفق نبودیم.


به گزارش سلامت نیوز، علی جعفریان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حاشیه اجلاس سراسری اعضای هیأت امنای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: من نمی توانم از این که به انتظارات جامعه پزشکی در این انتخابات پاسخ داده نشد دفاعی کنم.

وی گفت: امکان شرکت حضوری در انتخابات در اکثر شهرها فراهم بود و من به عنوان هیأت اجرایی تهران می گویم انتخابات با کمترین نقص در شمارش آرا برگزار شد.

جعفریان افزود: نتیجه انتخابات به طور کامل قابل اعتماد است و شرایط انتخابات حضوری هم هیچ اشکالی نداشت، اما اینکه رأی گیری الکترونیک موفق نبود یک اتفاق افتاد و اگر موفق به رأی گیری الکترونیک می شدیم امکان مشارکت بیشتر بود اما این به معنی آن نیست که همه شرکت می کردند.

جعفریان با بیان اینکه بیش از دو سوم اعضای نظام پزشکی در دادن شماره موبایل خود در سامانه الکترونیک پیش از انتخابات شرکت نکردند، گفت: با موفق نبودن این انتخابات موافقم اما به طور قطع در نتیجه انتخابات تأثیر نداشته است و نمی توان به راحتی در مورد ابطال انتخابات صحبت کرد، تصمیم گیری در این باره بر عهده شورای نظارت مرکزی است و قانون مسئولیت را به آنها داده است.

وی ادامه داد: خاصیت فعالیت هیأت امنا این است که براساس شرایط منطقه تصمیم بگیرد چون دانشگاه های مناطق مختلف کشور نیازها و مطالبات متفاوتی دارند.

جعفریان با بیان اینکه برای تقویت فعالیت هیأت امناها باید اختیارات قانونی آن ها افزایش یابد، گفت: هیأت امنا باید در انتصاب رئیس دانشگاه نقش داشته باشد و نباید رئیس دانشگاه ها معرفی شوند تا هیأت امناها به صورت جدی در امر دانشگاه دخیل شوند، درحالی که اکنون بیشتر هیأت امناها نقش حمایتی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اگر بخواهیم هیأت امناها در اداره دانشگاه جدی عمل کند باید این تغییر ها ایجاد شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha