یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 223726

مطالعات گوناگون نشان داده است که کیفیت روابط ما با دیگران می‌تواند تعیین‌کننده وضعیت سلامتی‌مان، نحوه بهبودی‌مان از بیماری و حتی میزان طول عمرمان باشد.

تاثیر روابط اجتماعی بر کیفیت خواب

سلامت نیوز:مطالعات گوناگون نشان داده است که کیفیت روابط ما با دیگران می‌تواند تعیین‌کننده وضعیت سلامتی‌مان، نحوه بهبودی‌مان از بیماری و حتی میزان طول عمرمان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با این حال تاکنون اطلاعات ناچیزی درباره تاثیر روابط و تعاملات اجتماعی بر کیفیت خواب افراد به دست آمده است. این امر به  ویژه در مورد جوانان و مجردها صدق می‌کند.

نوجوانان و افرادی که به تازگی وارد مرحله بزرگسالانی می‌شوند معمولا به اندازه کافی نمی‌خوابند و اغلب از انواعی از مشکلات خواب مانند بدخوابی یا خستگی در طول روز شکایت دارند.

نتایج یک مطالعه جدید در این خصوص آشکار ساخت که نحوه روابط و تعاملات با دوستان و خانواده می‌تواند تعیین کننده کیفیت و وضعیت خواب شبانه به ویژه در نوجوانان باشد.

به گزارش یونایتدپرس، نتایج این مطالعات روی گروهی دانش آموز کانادایی نشان داد که هرچه این دانش آموزان روابط اجتماعی فعالتر و مثبت‌تری داشته باشند، کمتر دچار مشکلات خواب می‌شوند. در واقع روابط اجتماعی بهتر با دوستان و اعضای خانواده در واقع به این نوجوانان در مدیریت استرس کمک کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha