یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 224531

علی جنتی پسر آیت‌آلله جنتی می گوید: دلیل طول عمر پدر شاید این باشد که ایشان خیلی حفظ‌الصحه را رعایت می‌کنند. از جمله در غذاخوردن و در استفاده از دارو ملاحظه دارند. ایشان کمتر از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند.

راز طول عمر آیت‌الله جنتی از زبان پسرش

سلامت نیوز:علی جنتی پسر آیت‌آلله جنتی می گوید: دلیل طول عمر پدر شاید این باشد که ایشان خیلی حفظ‌الصحه را رعایت می‌کنند. از جمله در غذاخوردن و در استفاده از دارو ملاحظه دارند. ایشان کمتر از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند.

 به گزارش سلامت نیوز، روزنامه شرق در بخشی از گفت و گو با علی جنتی فرزند آیت الله احمد جنتی، از وی درباره دلیل طول عمر پدرش می پرسد که وی در پاسخ به اینکه ‌شما هم ژن خوب دارید؟، می گوید:« نه ما ژن خوب نداریم. (می‌خندد) در بعضی از خانواده‌ها پدر یا مادر خانواده، استعداد بیماری دارند (مثلا استعداد سرطان)، استعداد یا ژن بیماری باعث می‌شود افراد زود پیر شوند یا از عمر آنان‌ کاسته شود. خوشبختانه در خانواده ما چنین مشكلی نداشته‌ایم. البته دلیل طول عمر پدر شاید این باشد كه ایشان خیلی حفظ‌الصحه را رعایت می‌كنند. از جمله در غذاخوردن و در استفاده از دارو ملاحظه دارند. ایشان کمتر از داروهای شیمیایی استفاده می‌كنند.»

وی در پاسخ به اینکه یعنی پدرتان از داروهای شیمیایی اصلا استفاده نکرده است، می گوید:« خیلی كم. یک بار که عمل جراحی انجام دادند، در دوره نقاهت مدت کوتاهی دارو مصرف می‌كردند. به‌هرحال علی‌رغم كبر سن، ایشان معمولا صبح و عصر پیاده‌روی می‌کنند. هفته‌ای یك بار، اگر شنا هم نكنند در استخر راه می‌روند. ما هم به‌همین‌دلیل عادت كرده‌ایم كه بعضی از مسائل را رعایت كنیم. نکته دیگر سحرخیزی ایشان است. درطول ٦٠ سال گذشته هرشب یکی، دوساعت قبل از اذان صبح برای نماز شب برمی‌خیزند و تا طلوع آفتاب بیدار هستند. این هم در سلامتی و طول عمر ایشان بی‌تأثیر نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha