مدیرکل محیط زیست استان تهران به انتقادات درباره موثر نبودن اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا واکنش نشان داد و گفت: بخشی از آلودگی در شهرها اجتناب ناپذیر است و جز لاینفک کلانشهرهای دنیاست.

پاسخ به انتقادات درباره موثر نبودن اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا/ هوای آلوده در شهرها اجتناب‌ناپذیر است

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست استان تهران به انتقادات درباره موثر نبودن اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا واکنش نشان داد و گفت: بخشی از آلودگی در شهرها اجتناب ناپذیر است و جز لاینفک کلانشهرهای دنیاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،کیومرث کلانتری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دستگاه‌ها در کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدامات موثری ندارند، گفت: محدودیت‌هایی که به صورت مسکن تصمیم‌گیری می‌شود، قطعا موثر است و ضروری بوده و باید انجام شود.

او ادامه داد: در همه دنیا وقتی شرایط آلودگی هوا پیش می‌آید؛ تصمیمات مسکن‌واری برای آنجا اتخاذ می‌شود ما نیز همین اقدامات را انجام دادیم، البته با این اقدامات وضعیت آلودگی هوا پایین نمی‌آید و در حال ثبات باقی می‌ماند در حال حاضر نیز آلایندگی در حد ۱۵۰ باقی مانده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره تعطیلی ادارات و دیگر دستگاه‌ها غیر از مدارس با توجه به آلودگی هوا گفت: تعطیلی شهر تابع ضوابطی است که کارگروه کاهش آلودگی هوا باید درباره آن تصمیم بگیرد، از سوی دیگر باید متوسط ۲۴ ساعته شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ برسد تا بتوانیم چنین تصمیمی بگیریم، اما با تدابیری که اندیشیده شده شاخص آلودگی هوا در حد ۱۵۰ مهار شده است.

کلانتری با بیان اینکه در شرایط فعلی بهترین تصمیم برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: کم شدن آلودگی هوا منوط به این است که شرایط جوی ناپایداری ایجاد شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا تمهیدات کارآمدی اندیشیده نمی‌شود که ما هر سال در این فصل شاهد روزهای آلوده در تهران نباشیم، گفت: در سال ۹۲، ۲۰۰ روز آلوده در تهران داشتیم در حالی که روزهای آلاینده در حال حاضر به ۹۰ روز رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: بخشی از آلودگی در شهرها اجتناب ناپذیر است و جز لاینفک کلانشهرهای دنیاست. تمام تلاش ما نیز بر این است که بتوانیم بر تعداد روزهای سالم بیافزاییم. در حال حاضر نیز پایداری هوا اتفاق افتاده و براساس اعلام سازمان هواشناسی هیچ تحرک در نقشه‌های هواشناسی دیده نمی‌شود، بنابراین ما باید عوامل آلاینده را کم کنیم و مردم نیز باید مشارکت بیشتری داشته باشند و بلافاصله پس از اتمام مدت طرح ترافیک با خودرو وارد خیابان نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha