یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2376

سالمندان جزء افراد معلول تلقی نشده و شامل قشر نیازمند جامعه هستند که باید همچنان تحت پوشش کمیته امداد باقی بمانند.

سالمندان نیازمند خدمات توانبخشی نیستند


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، حسین بحیرایی در نشست خبری با موضوع بررسی واگذاری امور حمایتی بهزیستی به کمیته امداد ،  افزود: چنانچه کمیته امداد صلاحیت و توانایی نداشت و نظارتی بر عملکرد آن صورت نمی گرفت شناسایی نیازمندان برای هدفمند کردن یارانه ها بر عهده آن گذاشته نمی شد و نمی توانست 5/4 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد.

معاون امور حمایتی کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد: کمیته امداد در راستای توانمند سازی مددجویان فعالیت و برنامه های زیادی انجام داده است و در سال جاری دولت ایجاد 100 هزار شغل به کمیته امداد واگذار کرده است و به دلیل نظارتها و کنترلی که امداد برای ایجاد شغل انجام داده مشخص شده که این نهاد در دور افتاده ترین نقاط نیز می تواند برای مردم شغل ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 100 هزار نیروی مردمی به عنوان مددکار با کمیته امداد فعالیت می کنند همچنین در سال جاری دولت اعتبار تحت پوشش قرار دادن 300 هزار پشت نوبتی و شناسایی 3 میلیون نیازمند را در بخش هدفمند کردن یارانه ها به کمیته امداد پرداخت کرده است.

معاون امور حمایتی کمیته امداد گفت: در آئین نامه اجرایی طرح واگذاری امور حمایتی بهزیستی به کمیته امداد تمامی وظایف مربوط به امداد و بهزیستی تعریف و مشخص می شود و براساس آن وظایف سازمانها مشخص می شود.

وی در خصوص واگذاری سالمندان کمیته امداد که بر اساس استانداردهای جهانی جزء گروههای نیازمند خدمات توانبخشی هستند به بهزیستی ، گفت: در آئین نامه اجرایی هر گونه وظایفی که ماهیت توانبخشی دارد باید به بهزیستی واگذار می شود ولی در خصوص بحث سالمندان معتقدیم این افراد معلول تلقی نمی شوند و جزء نیازمندان هستند که در نهایت باید برای رفع این مشکل به بحث و بررسی بنشینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha