یك فوق‌تخصص اطفال گفت: بیشترین مسمومیت غذایی كه در دوران شیرخوارگی دیده می‌شود ناشی از تغذیه با شیر خشك است.

سلامت نیوز :یك فوق‌تخصص اطفال گفت: بیشترین مسمومیت غذایی كه در دوران شیرخوارگی دیده می‌شود ناشی از تغذیه با شیر خشك است.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مسمومیت‌های غذایی در كودكان اظهار داشت: مسمومیت غذایی در كودكان را می‌توان در دوران شیرخوارگی و یكسالگی به بعد مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: در دوران شیرخوارگی بیشترین مسمومیت غذایی در كودكانی دیده می‌شود كه از شیر خشك تغذیه می‌كنند چرا كه بر اثر آلوده بودن پستانك، ماندن شیر در شیشه، عدم استریل كردن شیسه شیر و نگهداری آن از جمله مواردی است كه در مسموم شدن شیرخواری كه از شیرخشك تغذیه می‌كند، نقش دارد.

این فوق‌تخصص اطفال در خصوص مسمومیت غذایی در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، بیان داشت: عدم رعایت بهداشت توسط مادر یكی از عوامل مسمومیت در شیرخواران است؛ اگر دست مادر آلوده باشد هنگام شیردهی آلودگی دست به سینه وی منقل شده و به راحتی وارد دهان شیرخوار می‌شود و این مسئله منجر به مسمومیت شیرخوار می‌شود.

هاشمی تأكید كرد: هر كودكی كه به خاطر شیر مادر دچار مسمومیت می‌شود علتش اشتباهی است كه مادر انجام داده چرا كه شیر مادر كاملاً استریل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha