شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 245592

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کم آبی بدن بزرگترین خطر ابتلا به اسهال و استفراغ برای کودکان تا دو سال در فصل گرماست که باید در صورت مشاهده، مراقبت های ضروری برای درمان آنها انجام شود.

کم آبی بدن کودکان به اسهال منجر می شود

سلامت نیوز: استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کم آبی بدن بزرگترین خطر ابتلا به اسهال و استفراغ برای کودکان تا دو سال در فصل گرماست که باید در صورت مشاهده، مراقبت های ضروری برای درمان آنها انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ مهری نظری روز شنبه افزود: تغذیه کودک با شیر مادر بهترین روش برای پیشگیری از بیماری های مختلف مربوط به آب و غذا مانند اسهال است.
وی اظهار داشت: آبی که برای مصرف کودک استفاده می شود حتما باید ضد عفونی شود، در برخی از مناطق آب مورد اطمینان نیست و بهتر است جوشیده شود.


وی با بیان اینکه اگر کودک به سنی رسیده است که از غذاهای بزرگسالان تغذیه می کند باید غذاهای داغ و کاملا پخته شده برای وی مصرف شود، تصریح کرد: از مصرف میوه های خام با پوست نیز پرهیز شود و حتما میوه ها برای مصرف کودکان پوست کنده شود.
این متخصص اطفال با اشاره به افزایش سفرها در فصل تابستان، گفت: اگر سفر کوتاه است باید وعده های غذایی سالمی برای کودک خود از خانه همراه برده شود تا والدین از تغذیه کودک آسوده خاطر باشند.


نظری با بیان اینکه در سفرها حساسیت بر روی شست و شوی دست و صورت کودکان باید بیشتر شود، افزود: پستانک و شیشه شیر و هر چیزی که کودک با آن در تماس است با آب شرب شسته شود، درصورت مبتلا شدن کودک به اسهال حتما در تعویض پوشک و شستن دست های وی دقت کافی انجام گیرد تا دیگر اعضا به این بیماری مبتلا نشوند.


وی اضافه کرد: در صورت نبودن آب، پاک کردن دست و صورت کودکان با دستمال ها و ژل های ضد عفونی کننده می تواند چاره ساز باشد اما از آنجایی که همه میکروب ها با این کار از بین نمی رود به محض دسترسی به آب و صابون شستشو باید انجام گیرد.
این متخصص اطفال با اشاره به اینکه داروهای ضد تهوع و اسهال برای کودکان توصیه نمی شود، گفت: مصرف این داروها به دلیل داشتن سالیسیلات ها می توانند منجر به سندرم ری در کودک شود.


نظری در مورد آنتی بیوتیک ها نیز افزود: داروهای ضد میکروبی برای درمان اسهال کودکان محدود است. در برخی موارد اسهال شدید روزانه 10 میلی گرم آزیترومایسین به مدت سه روز تجویز می شود، مصرف آزیترومایسین حتما باید با تجویز پزشک صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha