خسته و کلافه‌اید، نای راه رفتن ندارید و گونه‌های گل‌انداخته‌تان، داد می‌زنند که حوصله هیچ کاری را ندارید. گرمای هوا، تنها آزاردهنده نیست، بلکه اگر در برابر آن مسلح و مجهز نشده باشید، می‌تواند بلای جانتان شود و رمق فعالیت را از شما بگیرد.

راه هایی برای جان سالم به در بردن از گرمای تیرماه

سلامت نیوز: خسته و کلافه‌اید، نای راه رفتن ندارید و گونه‌های گل‌انداخته‌تان، داد می‌زنند که حوصله هیچ کاری را ندارید. گرمای هوا، تنها آزاردهنده نیست، بلکه اگر در برابر آن مسلح و مجهز نشده باشید، می‌تواند بلای جانتان شود و رمق فعالیت را از شما بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر تابستان امسال، بیش از هر زمانی هوای گرم، آزرده‌تان کرده، به این نکته‌ها توجه کنید. شما می‌توانید با چند راهکار ساده، بدنتان را در برابر تاثیرات مخرب زندگی در هوای گرم بیمه کنید.
 
چای نعناع به جای چای سیاه
اگر به نوشیدن مایعات گرم عادت دارید، در این فصل به جای چای سیاه، چای نعناع بنوشید. یعنی چند برگ نعناع را در قوری بریزید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد، سپس مایع به دست آمده را بنوشید. عصاره نعناع، دمای بدن شما را کاهش خواهد داد.
 
دمنوش گل داوودی
اگر به رایحه و طعم گل داوودی حساسیت ندارید، مقداری از برگ‌های آن را در آب خنک بشویید و چند دقیقه در آب جوش دم کنید. شما می‌توانید دمنوش داوودی را بعد از سردشدن میل کنید یا اینکه آن را به صورت گرم مصرف کنید. متخصصان طب چینی می‌گویند، گل داوودی، دمای بدن را کاهش  و خارش ناشی از گرما را تسکین می‌دهد.
 
تنفس درست
برای کم‌کردن تاثیر گرما بر بدنتان، روی نفس‌کشیدن خود تمرکز کنید. سعی کنید آرام و عمیق از بینی‌تان دم بگیرید و در این حال شکمتان را تو بدهید، سپس به آرامی هوا را از دهانتان خارج کنید و شکم را به وضعیت اولیه برگردانید. اگر این تمرین ساده را 10 بار در روز انجام دهید، آرامشتان در روزهای گرم بیشتر می‌شود.
 
ماسک آلوئه‌ورا
عصاره گیاه آلوئه‌ورا را بگیرید یا اینکه از داروخانه کرم‌های تهیه‌شده با ژل آلوئه‌ورا را تهیه کنید. اگر در پایان روز نقاطی از پوستتان که در معرض آفتاب بوده را با این ژل بپوشانید، تاثیر نور تند خورشید بر پوستتان کمتر می‌شود.
 
مچ‌های سرد
برای کاهش دمای بدنتان، مچ دست و پا یا پشت زانوهایتان را سرد نگه دارید. اگر یک بطری آب سرد را در این نقاط از بدنتان قرار دهید، دمای بالای بدنتان، زودتر کاهش می‌یابد و گُرگرفتگی‌تان کمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha